autor: Redakcja www.narzedzia.pl

Obroty sieci supermarketów Praktiker Bau- und Heimwerkermärkte Holding AG, do której w Polsce należy firma Praktiker, po I półroczu przekroczyły 2 miliardy euro. Oznacza to wzrost o 24,8% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Obroty koncernu w drugim kwartale zwiększyły się o 26,9%, osiągając poziom 1,13 miliarda euro. Prognozowany zysk wynosi 125 mln euro, przy obrotach na poziomie ok. 4 mld euro – wynika z opublikowanych wyników finansowych Grupy za II kwartał oraz I półrocze 2007.
W Niemczech obroty Grupy, w drugim kwartale 2007 roku, wzrosły o 28,0% do poziomu 838,6 mln euro. W pierwszym półroczu bieżącego roku Praktiker wypracował obroty w wysokości 1,51 mld euro (w 2006 roku 1,22 mld euro), co oznacza wzrost o 24,2%. Wynik ten jest uwarunkowany przejęciem marki Max Bahr – liczącej obecnie 76 placówek sieci niemieckich marketów budowlanych.
Znaczący udział w rozwoju Grupy ma handel zagraniczny, generujący ok. 1/3 obrotów. Wysoka dynamika wzrostu, która była charakterystyczna już dla pierwszego kwartału, utrzymywała się nieprzerwanie także w II kwartale, przynosząc wzrost obrotów o 24%, do poziomu 288,9 mln euro.
W pierwszym półroczu segment międzynarodowy przyniósł obrót w wysokości 495,4 mln euro, co stanowi kwotę o 26,8% wyższą, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Szczególnie wysokie wyniki finansowe odnotowano w krajach wschodnioeuropejskich, takich jak Rumunia, Bułgaria oraz Polska.
Pod koniec czerwca 2007 roku koncern Praktiker dysponował 343 marketami w Niemczech (270 w 2006 roku). Żaden konkurent nie posiada większej liczby placówek. Ponad ćwierć tysiąca z nich – 267 - należy do marki Praktiker, z czego 39 to markety typu Easy-to-Shop („łatwe zakupy”). Za granicą Grupa posiada 75 filii – dziesięć więcej, niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Łączna powierzchnia sprzedaży wynosi 2,65 mln m2 (w 2006 roku – 1,99 mln m2): 2,12 mln przypada na Niemcy (w poprzednim roku 1,53 mln m2), a 0,53 mln m2 na zagranicę (w poprzednim roku 0,46 mln m2).
W wyniku akwizycji oraz ekspansji liczba zatrudnionych uległa zwiększeniu z ponad 17,2 tys. w pierwszym półroczu do ponad 22 tys. W Niemczech Grupa zatrudnia obecnie ponad 13,7 tys. osób (rok wcześniej 10,5 tys.), za granicą ponad 8,3 tys. (przed rokiem 6,6 tys.).
W Polsce do firmy należy 19 marketów o łącznej powierzchni ok. 150 tys. m2, w których jest zatrudnionych ponad 1900 osób.
Informacje o firmie – Praktiker w Polsce:
Praktiker to międzynarodowa sieć marketów specjalizujących się w sprzedaży materiałów budowlanych, wyposażenia domów i ogrodów oraz artykułów dla majsterkowiczów. W Polsce do grupy należy 19 sklepów. Pierwszy Praktiker został otwarty w 1997 roku w Jankach koło Warszawy. Kolejne sklepy powstały w Czeladzi, Radomiu, Poznaniu, Katowicach, Bytomiu, Wrocławiu, Częstochowie i w Markach koło Warszawy. W 2000 roku miała miejsce inauguracja działalności czterech placówek: w Łodzi, Zabrzu, Kielcach oraz w Olsztynie. Jesienią 2001 roku powstały kolejne markety: w Krakowie, Gdańsku, a także drugi w Łodzi. W 2005 roku otwarto pierwszą piętrową placówkę na Okęciu. W marcu 2007 roku powstał Praktiker w Rzeszowie, w lipcu zainaugurowano działalność Praktikera w Rybniku. Jesienią tego roku planowana jest kolejna inwestycja.
Źródło: www.praktiker.pl
* Pola wymagane
Dodaj komentarz