Darmowa dostawa od 49,99 zł

Dostawa w 24h

Dotacje

Odroczone płatności

4,9/5 na Opineo

Koszyk

Koszyk jest pusty

Wydatki na reklamę w internecie mocno w górę

Data aktualizacji: 26-04-2007
W najnowszym raporcie IAB Polska podano, że "rok 2006 w internecie upłynął pod znakiem wzrostu wydatków na reklamę online, spektakularnego wzrostu popularności serwisów tworzonych przez użytkowników oraz rozwoju rynku handlu elektronicznego". W 2006 roku wydatki netto na reklamę w internecie w Polsce wyniosły ok. 215 mln złotych. Oznacza to wzrost o prawie 60 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Wydatki na reklamę online stanowiły już 3,9 proc. wszystkich wydatków reklamowych. Dla porówniania w Wielkiej Brytanii internet przyciąga ponad 11 proc. wszystkich nakładów na reklamę, więcej niż radio i outdoor razem wzięte. Na całym świecie wydatki na reklamę online to 5,8 proc. wszystkich wydatków reklamowych.
Według badania Megapanel PBI/Gemius liczba polskich internautów w wieku powyżej siedmiu lat wyniosła pod koniec 2006 roku 13,1 mln. Polska zajmuje dziewiąte miejsce w Europie pod względem liczby internautów. W naszym kraju z internetu częściej korzystają mieszkańcy miast (prawie 50 proc.) niż wsi (22 proc.) oraz młodsi niż starsi (w grupie wiekowej 15-19 prawie wszyscy korzystają z sieci, zaś wśród osób powyżej 60 roku życia zaledwie 4 proc.).
Obroty polskiego e-commerce wzrosły w 2006 roku do 5 mld złotych. Zakupy w sieci robi ponad 3,3 miliona osób. Pod koniec 2006 roku już 5,8 miliona osób w Polsce (44 proc. internautów w wieku powyżej siedmiu lat) korzystało z serwisów ogłoszeniowych w internecie.
Źródło: Onet.pl