autor: Arkadiusz Kocemba - CityNet Media

Nowoczesne firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, posiadające dostęp do Internetu, traktują go jako podstawowe i najważniejsze źródło informacji. Internet staje się coraz bardziej powszechnym narzędziem pracy dla wielu firm. Ilość osób korzystająca z sieci w celu zdobycia cennych informacji, czy kontaktów handlowych stale wzrasta. Jak wynika z przeprowadzonych badań; co dziesiąta osoba w Polsce korzysta z sieci Internet.

Rzeczywistość internetowa jest dokładnym odzwierciedleniem sytuacji panującej na rynku. W tej chwili większość firm w Polsce posiada własne witryny internetowe. Najczęściej spełniają one funkcję prezentacyjną, zastępując częściowo dotychczasowe publikacje folderowe. Przewaga tej formy prezentacji jest oczywista – jest ona dostępna dla każdego zainteresowanego przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Koszt wykonania i utrzymania profesjonalnej witryny internetowej jest niewspółmiernie niski w porównaniu z ceną wykonania nakładu efektownego folderu. A co z kosztami dystrybucji ? Właściwie trudno tu znaleźć adekwatne porównanie, ponieważ prezentacja w Internecie łączy w sobie zalety wszystkich dotychczas używanych mediów reklamowych (prasa, radio, TV, direct mail), dopełniając je elementami interaktywnymi. Posiadając internetowy katalog kilku tysięcy produktów, dzięki kryteriom doboru, dajemy potencjalnemu klientowi możliwość zapoznania się z dokładnie sprecyzowaną ofertą. Taka forma wykorzystania możliwości Internetu wykracza już poza jego funkcję prezentacyjną i zamienia go w interaktywne narzędzie.
Internet jako narzędzie jest właśnie definicją funkcji Serwisu Branżowego. Firma posiadająca witrynę o adresie związanym z jej nazwą, o ile nie przekaże informacji o swojej lokalizacji w Internecie tradycyjnymi metodami, ma małą szansę odwiedzin osób zainteresowanych produktem lub usługą. Wyniki wyszukiwania w dużych portalach jak np. onet.pl czy wp.pl wiążą się z perspektywą sprawdzenia wielotysięcznej listy nie gwarantując odnalezienia najciekawszej oferty. Wyszukiwarka wewnątrz Serwisu Branżowego umożliwia znalezienie firm bądź artykułów spełniających żądane kryteria. Internetowe forum firm działających w jednej branży to źródło informacji dla potencjalnych klientów oraz uporządkowana forma przyciągania zainteresowanych do odwiedzenia witryn firmowych.
Dodatkową zaletą Serwisu Branżowego jest jego funkcja informacyjna. Treść serwisu przygotowana jest w ścisłej współpracy z producentami i dystrybutorami z branży. Można tu znaleźć rzetelne dane o produktach i firmach obecnych na polskim (i nie tylko) rynku oraz informacje o producentach, przedstawicielach i dystrybutorach działających w tej branży.
W serwisie znajduje się wiele interesujących wiadomości z życia branży oraz kierunków jej rozwoju. Odnaleźć tu można ciekawe linki do firm, wydawnictw prasowych, recenzje, opisy, obowiązujące normy, bazę danych firm i produktów. Można również zamieścić ogłoszenie (giełda pracy, giełda sprzętu), które natychmiast znajdzie się w Internecie lub umieścić prezentację firmy w katalogu firm.
Dodaj komentarz
* Pola wymagane