Darmowa dostawa od 49,99 zł
Dostawa w 24h
Dotacje
Odroczone płatności
4,9/5 na Opineo
Pierwsze produkty wyposażone w silniki bezszczotkowe i baterie BSL1430 można nabyć w specjalnej kolorystyce. Pierwszym urządzeniem w ofercie Hitachi wyposażonym w silnik bezszczotkowy i jednocześnie w baterie BSL1430 z potrójną ochroną ogniw jest zakrętarka WH14DBL.
Do seryjnego montażu tych silników została wybrana wkrętarka WH14DBL, ponieważ pozwala w pełni pokazać zalety nowego napędu. Kluczowym elementem w pracy tego silnika jest mikroprocesor, który pełni funkcję falownika sterującego pracą pozbawionego prętów komutatora i szczotek silnika. Od jego precyzyjnej pracy zależy uzyskanie optymalnych parametrów i odpowiedniej dynamiki.
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania użytkownicy mogą się cieszyć wyższą efektywnością działania, pełną kontrolą nad obrotami i momentem dokręcania oraz większą mocą. Eliminacja zużywających się elementów (komutator i szczotki ) zaowocowała dłuższym okresem bezobsługowej pracy, a dzięki mniejszym od tradycyjnych silników rozmiarom ten rodzaj napędu na pewno znajdzie swoje zastosowanie w innych równie wymagających produktach. Doskonałym uzupełnieniem układu napędowego w urządzeniach bateryjnych są akumulatory nowej generacji BSL1430 o pojemności 3 Ah. Działanie tych akumulatorów litowo-jonowych oparte jest - podobnie jak w akumulatorach poprzedniej generacji - na schemacie od dawna znanym, czyli na procesie elektrochemicznym, za który odpowiedzialne są dwie elektrody - jedna dodatnia, druga ujemna - odpowiednio od siebie odizolowane, których ładunek wyrównywany jest za pomocą elektrolitu. W bateriach Li-ion elektroda dodatnia zbudowana jest z tlenku litu, a ujemna z węgla, który magazynuje jony litu.
Elektrolitem w akumulatorach litowo-jonowych jest rozpuszczona sól litu. Każdy akumulator ma charakterystyczne dla siebie, wynikające z różnic napięcia między materiałami elektrod, napięcie komórkowe. W przypadku ogniw litowo-jonowych wynosi ono od 3,6 do 4 V. Nowością jest mikroprocesor odpowiedzialny za ochronę obwodów. System ten został nazwany Multiplex Protection Circuit, a jego rolą jest zabezpieczenie baterii przed wpływem trzech najczęściej spotykanych w warunkach roboczych zagrożeń:
Silnik bezszczotkowy Hitachi
Zastosowanie tych baterii ma ogromny wpływ na ergonomię urządzeń, ich waga w stosunku do niklowo-wodorkowych i niklowo-kadmowych jest o 40% niższa, liczba pełnych cykli ładowania o 40% większa, a pojemność przy zachowaniu tych samych gabarytów o mniej więcej 20% większa. Według japońskich inżynierów, prawidłowo eksploatowana bateria może wytrzymać nawet 3000 pełnych cykli ładowań, pod warunkiem unikania skoków temperatur podczas pracy i ładowania.
Akumulatorowa zakrętarka udarowa WH14DBL
Jedno spojrzenie na tę maszynę ujawnia istotną zaletę nowego napędu - jest nią ergonomia. Długość całkowita korpusu WH14DBL wynosi tylko 155 mm. Zadaniem zakrętarki jest wykonywanie połączeń gwintowych, także odpowiedzialnych, z maksymalnym momentem obrotowym 150 Nm. Tę wartość zapewnia kołkowy mechanizm udarowy, który uderza przy maksymalnych obrotach z częstotliwością 3200 / min. Wszystkie zakrętarki Hitachi, w tym model WH14DBL, mają sześciokątny uchwyt wewnętrzny 1/4" przeznaczony do końcówek roboczych typu bit. I na tym kończą się podobieństwa. WH14DBL dysponuje możliwością ustawiania prędkości przekładni planetarnej i rodzaju pracy udaru. Do dyspozycji są cztery zakresy prędkości (0-500 / 0-1200 / 0-2000 / 0-2600) oraz dwa rodzaje pracy udaru: ciągły i pojedynczy. Za kulturę pracy tego urządzenia odpowiedzialny jest elektroniczny łącznik, również sterowany mikrokomputerem, dzięki któremu siła nacisku wywierana na spust jest o 50% mniejsza, a żywotność wzrosła o 30%. Skala zastosowań tego typu urządzeń jest ogromna, poczynając od odkręcania kół samochodowych, przez skręcanie konstrukcji stalowych, do wiercenia otworów w materiałach skrawalnych po zastosowaniu odpowiednich adapterów. Oczywiście nie może zabraknąć oświetlenia LED i charakterystycznego dla nowych baterii wskaźnika poziomu naładowania.