Darmowa dostawa od 49,99 zł

Dostawa w 24h

Dotacje

Odroczone płatności

4,9/5 na Opineo

Koszyk

Koszyk jest pusty

Wstępne wyniki finansowe Grupy Praktiker za 2007 rok

Data aktualizacji: 11-01-2008
Według wstępnych danych finansowych skonsolidowana sprzedaż netto sieci supermarketów Praktiker Bau- und Heimwerkermärkte Holding AG, do której w Polsce należy firma Praktiker, wzrosła w 2007 roku o 24,8 procent, do 3,95 mld euro. Według szacunków EBITA ma wynieść 125 mln euro. W Niemczech sprzedaż w 2007 r. wzrosła o 25,5 procent do 2,86 mld euro. Wynik ten jest podyktowany nabyciem przez Grupę Praktiker firmy Max Bahr - liczącej obecnie 76 placówek sieci niemieckich marketów budowlanych. Obroty za granicą osiągnęły 1,08 mld euro. Jest to wynik o 23,0% lepszy w stosunku do 2006 roku.
Do wzrostu sprzedaży za granicą w znaczący sposób przyczyniło się otwarcie 15 nowych marketów, jak również zwiększenie efektywności sprzedaży w dotychczas istniejących placówkach. Działalność poza granicami Niemiec była głównym motorem wzrostu Grupy w 2007 roku.
W 2007 roku roku Grupa Praktiker posiadała w sumie 425 marketów (w 2006 roku - 341), z czego 337 w Niemczech (w 2006 roku - 268) oraz 88 za granicą (w 2006 roku - 73).
Kwartalne wyniki finansowe:
W czwartym kwartale 2007 roku skonsolidowana sprzedaż netto Grupy Praktiker wzrosła o 22,1%, do 904 mln euro. W Niemczech 23,5% wzrost sprzedaży do 615 mln euro wynikał z uwzględnienia w rachunkach po raz pierwszy firmy Max Bahr. W czwartym kwartale sprzedaż placówek zagranicznych wzrosła o 19,3%, do 289 mln euro.
Praktiker w Polsce
W Polsce do firmy należy 20 marketów o łącznej powierzchni blisko 160 tys. m2, w których jest zatrudnionych ponad 2000 osób.
Bardzo dobra sytuacja gospodarcza w kraju oraz optymistyczne prognozy sprawiają, że Polacy coraz chętniej i więcej inwestują w zakupy bądź remonty mieszkań. Korzystając ze sprzyjającej koniunktury systematycznie rozbudowujemy sieć naszych marketów, dynamizując sprzedaż. Podkreślenia wymaga sukces naszej strategii inwestowania w miastach średniej wielkości. Markety otwarte przez nas w 2007 roku w Rzeszowie, Rybniku oraz w Grudziądzu, w znaczącym stopniu przyczyniły się do osiągnięcia wyników finansowych, stawiających nas w czołówce zagranicznych filii Grupy – komentuje Eric Goullard, Prezes Zarządu firmy Praktiker w Polsce.
Praktiker ogłosi ostateczne i pełne dane finansowe za rok 2007 i pierwszą prognozę na 2008 rok 2 kwietnia 2008.
Praktiker to międzynarodowa sieć marketów specjalizujących się w sprzedaży materiałów budowlanych, wyposażenia domów
i ogrodów oraz artykułów dla majsterkowiczów. W Polsce do grupy należy 20 sklepów. Pierwszy Praktiker został otwarty w 1997 roku w Jankach koło Warszawy. Kolejne sklepy powstały w Czeladzi, Radomiu, Poznaniu, Katowicach, Bytomiu, Wrocławiu, Częstochowie i w Markach koło Warszawy. W 2000 roku miała miejsce inauguracja działalności czterech placówek: w Łodzi, Zabrzu, Kielcach oraz w Olsztynie. Jesienią 2001 roku powstały kolejne markety: w Krakowie, Gdańsku, a także drugi w Łodzi. W 2005 roku otwarto pierwszą piętrową placówkę na Okęciu. W marcu 2007 roku powstał Praktiker w Rzeszowie, w lipcu w Rybniku, a w październiku w Grudziądzu.
Źródło: www.praktiker.pl