autor: Redakcja www.narzedzia.pl

Obecnie w Polsce około 70 proc. dorosłych Polaków, czyli około 21 mln osób ma dostęp do hipermarketu budowlanego na terenie swojego województwa. Oznacza to, że jest miejsce do rozwoju zarówno dla istniejących graczy jak i nowych operatorów. Prognozy na przyszłe lata są optymistyczne.

Wszystko dlatego, że koniunktura w budownictwie trwa. Należy spodziewać się również coraz większego potencjału zakupowego wśród Polaków, związanego oczywiście z potrzebą posiadania własnego domu lub mieszkania.
To oraz zamiłowanie do samodzielnego wykonywania prac remontowo-budowlanych i do majsterkowania będzie tylko sprzyjało rozwojowi hipermarketów budowlanych. Najczęściej kupowanymi artykułami w tego typu sklepach są farby i lakiery. Na drugiej pozycji są produkty metalowe, a na kolejnych narzędzia, produkty związane z ogrodem i hydrauliczne.
Zmiany, jakie zachodzą w tym segmencie rynku detalicznego wydają się podobne do zmian obserwowanych na rynku produktów FMCG. Po pewnym nasyceniu wielkich aglomeracji sklepami naprawdę wielkopowierzchniowymi coraz częściej widoczny jest rozwój marketów budowlanych także w mniejszych miejscowościach.
Źródło: www.paintmarket.pl
* Pola wymagane
Dodaj komentarz