wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

Do ostatniej strony »
G
Łukasz 2010-11-26 11:44

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

Ale w akumulatorze samochodowym napięcie też się zmniejsza przy obciążeniu, nie wzrasta. Tak samo napięcie nominalne jest wyższe niż 12v(12v to akumulator rozładowany).

G
Radek 2010-11-26 14:07

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

Napięcie akumulatora pod obciążeniem wynosi 12V, to jest napięcie znamionowe. Napięcie mierzone na akumulatorze bez obciążenia wyniesie ponad 12V. W instalacji samochodu, a konkretnie w alternatorze, znajduje się regulator napięcia, który dba o to, żeby nie nastąpił wzrost napięcia - przecież większość podzespołów jest zasilana 12V - komputer, sterowniki, etc.
Napięcie na akumulatorze z uruchomionym silnikiem, będzie na poziomie 13-14 Volt. Jest to napięcie ładowania, które nie może mieć wartości napięcia baterii.
Silnik ma stałą rezystancję, więc przy pracy narzędzia w warunkach ekstremalnych, nic się nie spali - przy wyższym prądzie pobieranym przez narzędzie, bateria ulegnie wyładowaniu. Akumulator jest źródłem napięcia, nie prądu - nie ma możliwości, żeby akumulator dostarczył dodatkowego prądu do narzędzia. Dlatego w zimie trzeba je doładowywać, bo większy pobór prądu prowadzi do spadku napięcia. Jednostką prądu we wzorze Ohma jest I, nie J - to tak dla ścisłości ;-)

Jeszcze jedno - akumulator nie jest ani niestabilnym, ani za słabym źródłem napięcia. To bateria, tyle, że większa. Akumulator dostarcza prądów rzędu kilkuset Amperów (tzw. prąd rozruchowy), a do tego napięcie jest bardzo stabilne, tzn. nie ma tętnień, bo to napięcie stałe. To bardzo dobre źródło zasilania narzędzi, jedyna wada - jest niepraktyczne (lepiej już korzystać z akumulatora żelowego). W instalacji elektrycznej auta z pracującym silnikiem faktycznie może nastąpić wzrost napięcia, ze względu na pracę alternatora.

G
Slawek1 2010-11-26 17:25

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

Radku , coś nowego akumulator "to źródło napięcia"????? Czy mógłbyś bardziej rozwinąć tę myśl, tę teorię??? Nooooo, ale najpierw poczytaj, poszperaj popytaj.

Polecam uwadze kolegów artykuł http://www.gazetanarzedziowa.pl/art.php?id=1694ł;
Możesz stosować 12voltowy akumulator do silnika 12V i tyle. Jedyne ale to po co stosować ciężki akumulator samochodowy jeżeli możesz skorzystać z oryginalnych , naładowanych baterii.
Slawek

G
Radek 2010-11-26 18:10

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

Sławku, nie odpowiadam na złośliwe zaczepki.
Nie będę polemizował z osobami, które po specjalistyczną wiedzę odsyłają do periodyku, który utrzymuje się z prowadzenia płatnych testów. Naczelny to były sprzedawca narzędzi, a jeden z głównych redaktorów to geodeta...( http://www.goldenline.pl/marek-pudlo2) Doktorat z fizyki mają pewnie z uniwersytetu ornitologicznego.

Wracając do artykułu - cytowanie definicji praw fizyki z wikipedii to dla mnie śmiech na sali.

G
JK. 2010-11-26 18:26

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

Sławku też mała uwaga, samoróbka a stabilna i bezpieczna praca silnika to co innego. Kazdy dobry serwisant ci to powie, że owszem można, ale ryzyko spalenia wkretarki jest duże, jak ktoś chce niech ryzykuje.

Radek - napięcie zawsze jest ciut wyższe na baterii jak chcesz być czepialski i dokładny;)) To raz.
Alternator nie jest stabilizatorem napięcia - to dwa.
Komputer to nie silnik wkrętarki, komputer nie spali sie gdy wiecej procesow w nim zachodzi. A Silnik prądu stałego z nieodpowiednim napięciem w obciązeniu tak. To trzy.
Akumulator jest źródłem prądu - jak sama nazwa wskazuje (a)kumuluje w sobie energię w postaci ładunku elektrycznego ktory jest wyzwalany poprzez reakcję elektrochemiczne. A kazdy ładunek prądu ma swoje napięcie.;) To cztery...
W prawie Ohma - fakt pomyliłem literki mój błąd, ale I to nie jednostka, jednostką jest amper(A);)) - tak dla pełnej ścisłości;)) - to pięć.
Silnik ma stałą rezystancję póki nie zostanie spalony;)), jak myślisz czemu ludzie palą silniki w elektronarzędziach, skoro według ciebie rosnący prąd obciązenia ich nie spali?;)) Więc czemu się palą? Przypominam jeszcze raz prawo Ohma I=U/R. Skoro napięcie jest stabilne, rezystancja stała to jakim cudem rośnie prąd obciązenia?;))

Taka dygresja np: czemu producenci spawarek inwerterowych zabraniają ich używania i zasilania z generatorów które posiadają nawet stabilizatory napięcia?

Ostatnie jak sam powiedziałeś, akumulator samochodowy zasila rózne urządzenia w samochodzie. Skoro tak dobrze znasz się na samochodach, to podaj najczęstrzą przyczynę spalenia alternatora, oraz jakie są tego skutki dla elektroniki w samochodzie.

Przemyslenia zostawiam Tobie Radku.;)

G
Radek 2010-11-26 19:06

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

JK - odsyłam to podręcznika do fizyki, mylisz pojęcia: napięcie i prąd. Prądu nie da się zgromadzić. Braki wiedzy tuszujesz durnymi porównaniami, z których najbardziej rozbawiło mnie to:

1) "Komputer to nie silnik wkrętarki, komputer nie spali sie gdy wiecej procesow w nim zachodzi." Odłącz wentylator procesora w swoim kompie, zapuść grę i poczekaj na efekt.

2) "Silnik ma stałą rezystancję póki nie zostanie spalony;))" - silnik nie ma rezystancji. Rezystancję ma wirnik silnika, a konkretnie jego uzwojenie. Wirnik porusza się w polu magnetycznym.

3) "W prawie Ohma - fakt pomyliłem literki mój błąd" - pomylić literki to można w słowie "góra" i zamiast "ó" napisać "u". Ty nie znaz pojęć i symboli używanych w fizyce.

4) "Skoro napięcie jest stabilne, rezystancja stała to jakim cudem rośnie prąd obciązenia?;))" - Prąd rośnie, jeśli unieruchomisz wrzeciono narzędzia. Odsyłam do podręczników fizyki. Co rozumiesz przez pojęcie "stabilne napięcie"? Bo wynika, że masz na myśli stałość, a nie stabilność napięcia.

najlepsze zostawiłem na koniec:
5) "Akumulator jest źródłem prądu - jak sama nazwa wskazuje (a)kumuluje w sobie energię w postaci ładunku elektrycznego ktory jest wyzwalany poprzez reakcję elektrochemiczne."Napięcie to różnica potencjału. Mylisz pojęcia. Prąd to przepływ ładunków. Akumulator jest żródłem napięcia. Przepływ prądu jest powodowany przez dołączone obciążenie.

6) "A kazdy ładunek prądu ma swoje napięcie.;)" - takiego gówna dawno nie słyszałem... Mylisz lub nie znasz pojęć. Ładunek ma swoje napięcie... dobre w ch...j.

Koniec wyliczanki. Stuknij się w łep albo wytrzeźwiej.

G
Łukasz 2010-11-26 19:14

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

JK, a Twoim zdaniem dlaczego silniki w elektronarzędziach się palą? Jak zmieniają się wtedy parametry natężenia i napięcia prądu?

G
Łukasz 2010-11-26 19:17

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

Aha, no i stabilizatorem nie jest sam w sobie alternator, a zabudowany w nim regulator.

G
ddd 2010-11-26 19:49

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

JK,
kupę straszną wypisujesz. az sie rzygać chce.

btw.
alternator to min. wirnik, stojan, mostek prostowniczy, regulator napięcia.. co to znaczy spalić alternator ?

G
Slawek1 2010-11-26 20:26

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

pytanie: Czy można postąpić jak w temacie wątku? Można!!!!
Istnieje takie coś jak charakterystyka silnika elektrycznego, nawet tego z wkrętarki i tutaj jest odpowiedź na powyższe wątpliwości.
Silnik pewnie ma jakąś tolerancję na podłączenie niewłaściwego dla jego parametrów konstrukcyjnych napięcia. w każdym bądź razie wkrętarka z silnikiem 12V-oltowym działa i nie ulega uszkodzeniu z baterią 14,4 V . Jednak ( chociaż to sprawdziłem ) tego postępowania nie polecam do ogólnego stosowania.
Radku nie obrażaj się, ale nie masz racji, nie zamierzałem Ciebie obrażać, a Ty się fochasz ..... więc argumenty, argumenty dawaj .
Slawek

G
JK. 2010-11-26 21:01

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

Radek sam się odeślij do podręcznika fizyki;)
1) Akumulator jest źródłem PRĄDU(nazwa potoczna) - ładunek elektrycznny w min zgromadzony ma pewne określone napięcie! To znaczy że jego pole eletryczne ma potencjał. Każdy nośnik energii elektrycznej wytwarza pole eletryczne. Róznica w biegunowości pola eletrycznego(plus i minus) jest spowodowana że anoda w akumulatorze ma wiecej elektronów(-), a katoda(+) ich niedomiar. Jak do się ma w praktyce: Ta różnica powoduje gromadzenie się ładunków eletrycznych(eletrony lub jony) w ogniwie, gdy podłączymy odbiornik, ten ładunek eletryczny jest przesyłany do silnika a tam odpowiednie natężenie wytwarza pole eletromagnetyczne, które powoduje obrot wirnika -tak powstaje ruch mechaniczny czyli obroty. Gdy obciążamy silnik powodujemy spowolnienie ruchu wirnika, a to powoduje reakcję pola elektromagnetycznego stojana, który zwiękasza pobór prądu(rosnie natężenie prądu I(A)). Uzwojenia stojana i wirnika zaczynają się grzać, bo przepływ ładunku rośnie, czyli wzrasta energia, która zaczyna wydzielać się w postaci ciepła. Gdy ta enegrgia wzrośnie za dużo dochodzi do spalenia uzwojeń. Ta sytuacja może mieć miejsce jeszcze od strony zasilania czyli akumulatora, gdy Napięcie prądu wzrośnie zbyt dużo, wzrasta również natężenie prądu, czyli znowu wzrost enegrii cieplnej, która może spowodować spalenie uzwojeń. Zwłaszcza gdy jednoczenie zbyt mocno obciązamy narzędzie. I awaria gotowa. To jest tak na prosty chłopski rozum.
2) No włąśnie odłącz, odłącz wentylator w silniku:))
3) "Silnik ma ....rezystancję" - to twoje słowa przecież;))))
4) Literówka ó i u to błąd ortograficzny, naciśnięcie przypadkowo klawisza obok to literówka. Jak jesteś taki poprawny, to poszukaj u siebie literówek... Póki ktos ich nie znajdzie... A fizykę jak widać mam na lepszym poziomie, nie mówiąc już że prąd nazwałeś jednostką - oj raduś to juz nie literówka;)))
5) Odsyłam do podręczników fizyki, matematyki(bo zależności we wzorach też sa ci obce) oraz do pratyki pracy z elektronarzędziami.
Przypominam twoja rezystancja jest stała, napięcie również bo przeciez to ty sugerowałeś że akumulator jest stabilny - jeśl nie rozumiesz własnych słów to odsyłam do szkoły ogólnie.
6) Najlepsze - wyjaśniłem ci w pierwszym punkcie, zresztą o czym mówimy rozładuj akumulator, mimo sladowego napięcia nie ma w nim ładunku! Także akumulator słuzy do gromadzenia ładunku elektrycznego, ktory dzięki róznicy potencjału pola eletrycznego(katoda, anoda) Napięcie poprzez podłaczenie odbiornika danie nam natężenie prądu. Źródłem ładunku eletrycznego są elektrony(jony). Natężenie prądu potocznie nazywamy prądem.

Z definicji: Natężenie prądu (nazywane potocznie prądem elektrycznym) jest wielkością fizyczną charakteryzującą przepływ prądu elektrycznego zdefiniowaną jako stosunek wartości ładunku elektrycznego przepływającego przez wyznaczoną powierzchnię do czasu przepływu ładunku.
Z definicji: Napięcie elektryczne – różnica potencjałów elektrycznych między dwoma punktami obwodu elektrycznego lub pola elektrycznego. Symbolem napięcia jest U. Napięcie elektryczne jest to stosunek pracy wykonanej podczas przenoszenia ładunku elektrycznego między punktami, dla których określa się napięcie, do wartości tego ładunku.
Teraz dla łukasza bo radek juz się popisał;)
Łukaszu w czasie obciązenia, rośnie prąd(który fachowo jest wyrażony jako natężenie - żeby mądrala Radek nie czepiał się nazwy) Wyrażony w Amperach. Teraz mamy prawo Ohma I(A) = U(V)/R(omy), zgdonie z tym prawem jesli rezystancja jest stała czyli R=const(według Radka), to licznik ułamka czyli napięcie będzie spadać czy rosnąć wraz ze wzrostem prądu(natężenia) obciązenia?
Odpowiedź jest oczywista, to czemu pan fizyk przy napięciu o stałej wartości i stałej rezystancji i przeciążeniu narzędzia mimo wszystko nie pali silnika?;))
Pan fizyk który nie myli pojęć i się zna dostanie nagrodę Nobla za to....

G
JK. 2010-11-26 21:10

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

ddd;) - wc jest od robienia takich rzeczy.... ale do rzeczy

Nie będzie że ten regulator jest czymś w rodzaju stabilizatora napięcia(ktory powinien byc elektroniczny), to dajesz głowe że jest on na tyle skuteczny żebys mógł podłączyć wkretarke??

Reszte sobie daruje;] bo widze że nie ma to sensu;)

G
Radek 2010-11-26 21:15

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

1) Akumulator jest źródłem PRĄDU(nazwa potoczna) - ładunek elektrycznny w min zgromadzony ma pewne określone napięcie!


Nie rozumiesz podstaw. W fizyce nie występują nazwy potoczne. Podobnie jak w matematyce. Jak tego nie rozumiesz, wracaj na lekcje. Napięcie to różnica potencjałów. Napięcie nie występuje samoistnie w akumulatorze. Dopiero podłączenie odbiornika powoduje, że się pojawia.

To znaczy że jego pole eletryczne ma potencjał. Każdy nośnik energii elektrycznej wytwarza pole eletryczne. Róznica w biegunowości pola eletrycznego(plus i minus) jest spowodowana że anoda w akumulatorze ma wiecej elektronów(-), a katoda(+) ich niedomiar.


Za dużo jak na mnie. jesteś analfabeta. zeby wytlumaczyc zjawiska fizyczne nie wystarczy godzina z wikipedią. sprzewdawca jestes niezly, ale z fizyki to prawdziwa du..a. nie tylko ja jestem tego zdania, poczytaj inne komenty.



G
Łukasz 2010-11-26 21:17

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa

JK, ale to Ty zasugerowałeś pierwszy że R=const, a przy większym poborze prądu wynikiem jest wzrost napięcia akumulatora samochodowego.

Napisz dlaczego podczas uruchamiania silnika w samochodzie żarówki przygasają, wg. Twojej teorii powinny świecić jaśniej.
No i wyjaśnij wreszcie tę zagadke pt. przyczny uszkodzeń alternatorów.

Radek napisał że przy zatrzymaniu silnika płynie prąd zwarcia ograniczony rezystancją uzwojenia, fakt, przesadził z tym że nic się nie spali, bo w końcu kiedyś się spali.

G
Radek 2010-11-26 21:21

Re: wiertarko-wkrętarka akumulatorowa


Nie będzie że ten regulator jest czymś w rodzaju stabilizatora napięcia(ktory powinien byc elektroniczny), to dajesz głowe że jest on na tyle skuteczny żebys mógł podłączyć wkretarke??


Ja pier...lę...

1 ... 3 4 5 ... 6

Kategorie :