wkrętarko-wiertarka Parkside krzywo się obraca?

Do ostatniej strony »
G
criginold 2012-06-14 09:14

wkrętarko-wiertarka Parkside krzywo się obraca?

Witam,
Myślę, że ze sposobu w jaki nazwałem temat można wywnioskować, że jestem amatorem i jako takiego proszę mnie traktować. To moja pierwsza zakupiona wkrętarko-wiertarka, do tej pory zawsze walczyłem śrubokrętem.
Ok do rzeczy:
Zakupiłem dziś w lidlu wkrętarko-wiertarke parkside. Otwieram by przetestować i widzę, że gdy się kręci to ucieka trochę na bok mi ta góra z końcówką(mam nadzieje, że wiecie o co chodzi:)) Nie są to jakieś duże odchylenia, ale zawsze są. Nie wiem czy to w przyszłości nie będzie powodować luzów? Czy takie minimalne odchylenia są normą?

G
JK. 2012-06-14 11:32

Re: wkrętarko-wiertarka Parkside krzywo się obraca?

Są normą, małe tak, duże już nie. A czemu masz bicia? Bo futerko wiertarskie jest nakręcane na gwint. Skok gwintu powoduje że nigdy nie będzie ono idealnie prostopadle nakręcone. Znacznie precyzyjniejsze są uchwyty nabijane(stożek Morse'a) ale od lat nie stosuje się ich do narzędzi przenośnych, gdzie używa się gwintu mocującego.

G
Tom 2012-06-15 21:09

Re: wkrętarko-wiertarka Parkside krzywo się obraca?

Są normą, małe tak, duże już nie. A czemu masz bicia? Bo futerko wiertarskie jest nakręcane na gwint. Skok gwintu powoduje że nigdy nie będzie ono idealnie prostopadle nakręcone. Znacznie precyzyjniejsze są uchwyty nabijane(stożek Morse'a) ale od lat nie stosuje się ich do narzędzi przenośnych, gdzie używa się gwintu mocującego.

Ty w życiu nie widziałeś jak się robi połączenia gwintowane. Panie JK.
Pominę już fakt że oś i uchwyt maja być równoległe współosiowe. Prostopadle to może z pustej głowy wystawać wiertło ( koniecznie AEG)
Bicie główki może powodować nieosiowo nagwintowana oś, albo główka, ale równie dobrze skrzywienie osi, albo kiepskiej jakości łożysko osi.

G
criginold 2012-06-15 21:23

Re: wkrętarko-wiertarka Parkside krzywo się obraca?