Darmowa dostawa bez minimalnej kwoty zamówienia
Sprawdź
Gość: michał
2007-08-11 00:00

młotowiertarki

Jestem majsterkowiczem i lubię robić różne rzeczy w domu. Szykuje mi się duży remont i zakładanie paneli boazeryjnych. Będzie tego z 50 m2. Mieszkam w bloku z wielkiej płyty. Dotychczas starczała mi zwykła wiertarka 500wat skila , ale do tego remontu chyba potrzebowałbym czegoś konkretniejszego. Stąd moje pytanie. Szukam czegoś w miarę dobrego i taniego. Może einhell? doradźcie mi coś. Aha i jeszcze jedno. Jak optymalnie pracować młotowiertarką? Słyszałem że inaczej niż przy zwykłej wiertarce nie można jej dociskać.
Proszę o rady
Michał
Gość: Marcin
2007-08-11 00:00

Re:młotowiertarki

najlepiej będzie zainwestować w jakiegoś 2 kilowego elektropneumatyka na sds plus. coś w klasie skila lub green boscha powinno w zupełności wystarczyć, szczególnie gdy zaopatrzysz się w adapter z futerkiem na zwykłe wiertła cylindryczne (do wiercenia w metalu, drewnie i ceramice).
Co do zasad pracy rzeczywiście nie powinno się go dociskać bo po prostu wytłumiasz mu energię udaru. Dociskać należy tylko na tyle mocno by wywołać udar. Mocniejsze dociskanie nic nie daje, a wręcz spowalnia pracę i efektywność.
pozdro
Gość: Michał
2007-08-13 00:00

Re:młotowiertarki

silne dociskanie może spowodować uszkodzenie układu udarowego. ja Ci kolego polece KD650 B&D. cena z jaką sie spotkasz to ok 400zł.
pozdro
Gość: mirek
2007-08-16 00:00

Re:młotowiertarki

Witam.
Kolego jeśli chcesz na prawdę polepszyć sobie warunki pracy w wielkiej płycie to tylko młotowiertarka. Pamiętaj przy zakupie że w przypadku tych maszym bardziej od mocy liczy się siła idaru. Zwróć też uwagę czy przy funkcji podkuwania jest pełna blokada obrotów. Niestety w większości maszyn jej nie ma i kucie odbywa się przy rotacyjnym ruchu dłuta. W takim przypadku nawet przedstawiciel pewnej dobrej firmy nie potrafił mi odpowiedzieć po co w zestawie dłuta płaskie skoro praca jest możliwa praktycznie tylko szpicakami. A jeśli chodzi o konkretny model : dziś byłem w OBI. Jest w promocji młotek skila 299zł , ale niestety też z ruchem rotacyjnym . Jest też w promocji ( nieco schowany) młotek D&D. nie znam modelu. ma chyba 500w. i pełną blokadę orotów. też kosztuje 299 zł. Uważaj i nie daj się zwieść . Promocyjny młotek kinzo za 149 , nie ma udaru el-pn. To zwykły udar mechaniczny mimo że wygląda ja el-pn.
Pozdro
Gość: Michał
2007-08-17 00:00

Re:młotowiertarki

witam
dłuto to pewnie promocja:) jeśli chodzi o młotki w klasie 2kg to występują dwa modele: dwu- lub trzy-funkcyjne. te pierwsze to poprostu wiercenie bez i z udarem. w tych drugich dochodzi funkcja kucia lub jak kto woli podkówania, czyli zablokowany ruch obrotowy i praca tylko na udarze.
jeśli chodzi o model B&D kg650 ma 600W i siłę uderzenia 1,8J
co do siły uderzenia to jest jeden haczyk. są dwa sposoby sprawdzenia tego parametru, a dokładnie: może być mierzony na końcu wiertła lub na pobijaku:)
tak wiec koledzy jak dla zwykłego użytkownika nie ma to znaczenia, profesionaliści wybiorą ten młotek, który podaje siłę na końcu wiertła:) czyli realna siłę uderzenia.
pozdro
Gość: Marcin
2007-08-22 00:00

Re:młotowiertarki

to proste, koleś z marketu który nie potrafił wytłumaczyć po co w zestawie z dwu funkcyjną wiertarką (wiercenie i wiercenie z udarem) dłuto płaskie był albo niedouczony (nowy) albo głupi*.....
maszyny z funkcją kucia/podkuwania (to dwa określenia na tę samą czynność różniącą się ewentualnie efektywnością bo w małych młotkach klasy 2 kg mówi się zazwyczaj o podkuwaniu) są zawsze 3-funkcyjne. Mają wiercenie, wiercenie z udarem i kucie (zblokowany ruch obrotowy). jeśli w takim zestawie 2 funkcyjnym znalazło się dłuto płaskie albo nawet szpicak, możemy mówić śmiało o pomyłce dystrybutora albo jawnym wprowadzaniu w błąd. Są co prawda dłuta płaskie do kucia w młotkach klasy 2 kilo bez funkcji blokowania obrotów, ale są całkowicie okrągłe w przekroju, bez tego charakterystycznego zakucia końcówki w czworokąt jak to jest w klasycznych dłutach szpicakach. Takie dłuto miał do niedawna w ofercie bosch i było oznaczone na naklejce słowem ROUND (owalne) i swoje kosztowało, coś ponad 60 zeta ;)
Klasycznym szpicakiem właśnie ze względu na czworokątną końcówkę bardzo niewygodnie by się pracowało. Trzęsło by, szarpało, nie mówiąc o ryzyku połamania nadgarstków przy nagłym np zablokowaniu i wyrwaniu maszyny z rąk np o zbrojenie.
pozdro
* niepotrzebne skreślić
Gość: sławek
2007-08-23 00:00

Re:młotowiertarki

Mam pytanie, czy lepiej kupić młot Boscha 2000Re, czy wiertarkę Boscha 1010W. Mieszkam w bloku z płyty. Do tej pory miałem wiertarkę 450W, ale się spaliła młot ma 550W, wiec co wybrać?
Gość: Marcin
2007-08-24 00:00

Re:młotowiertarki

zdecydowanie kup elektropneumatyka, czyli w tym przypadku pbh 2000 re. młotowiertarki z udarem elektropneumatycznym powstały właśnie z myślą o wydajnym i szybkim wierceniu w betonach. Tam gdzie zwykła wiertarka z udarem mechanicznym nie daje rady, elektropneumatyk wierci jak nóż w masło ;)
pozdro
Gość: Marcin
2007-08-24 00:00

Re:młotowiertarki

p.s. mocą młotków elektropneumatycznych się nie sugeruj. w sds-ach stosuje się tradycyjnie znacznie słabsze silniki, bo po prostu nie ma konieczności użycia mocniejszych. tu silnik nie wytwarza bezpośrednio udaru, a jedynie wprowadza wiertło w ruch oborowy i jednocześnie napędza mechanizm elektropneumatyczny który z kolei wytwarza energię udaru. Stąd stosowanie słabszych silników w porównaniu do klasycznych wiertarek. Wszystko jest tak jak powinno być ;)
pozdro
Gość: Michał
2007-08-25 00:00

Re:młotowiertarki

kolego Michale. z ręką na sercu polece Ci B&D KD960 lub KD650 odpowiedio w cenie 499 i 399 zł.
2,0 i 1,8 [J] siła, mają sprzęgło przeciążeniowe. nie połami Ci rąk jak zablokuje wiertło w betonie.
pozdro
Gość: sławek
2007-08-25 00:00

Re:młotowiertarki

dzięki za pomoc. pozdrawiam
Gość: SERWIS KINZO
2007-08-30 00:00

Re:młotowiertarki

Szanowny "mirku" bzdury ludziom mówisz!!!
Wiertarka KINZO za 149 ma w pełni udar pneumatyczny...
Gość: Marcin
2007-08-31 00:00

Re:młotowiertarki

wybacz mą szczerość ale.....
bzdurą już samą w sobie jest oferowanie klientom, "w pełni pneumatycznej" wiertarki" za 149 zł ;)
pozdro and no hate
Gość: mirek
2007-09-01 00:00

Re:młotowiertarki

Kolego " serwis kinzo" . Nie wiem jaki cel ci przyświeca ale bzdury możesz wciskać laikom. Ta sama " młotowiertarka " jest w przaktikerze za 119 zł. Nie powiesz mi chyba że możliwe jest zrobienie sprzętu elektropneumatycznego w tej cenie? Ale żeby nie być gołosłownym pofatygowałem się do Obi. Pozwolono mi przetestować tego "elektropneumatyka". Zaznaczam że od razu sprzedawca zaznaczył że to sprzęt z mechanicznym udarem. I niestety miał rację. Przy próbie wiercenia im mocniej naciskałem tym udar był mocniejszy. A elektropneumatyk chodzi dokładnie odwrotnie. Aha i jeszcze jedno. Dlaczego wszystkie młotki w sklepach opisane są " młot pneumatyczny " a tylko ten jeden kinzo jako młot udarowy? czyżby dlatego że nie jest pneumatyczny ?:) A jeśli się ze mnbą nie zgadzasz to proszę podaj jakiś namiar gdzie można zobaczyć jakieś fotki środka tego sprzętu albo jakieś rysunki techniczne. I odpowiedz mi proszę dlaczego na wszystkich elektropneumatykach podana jest siła pojedynczego udaru wyrażona w J a na tym sprzęcie tego nie ma? A może sam ci odpowiem. Bo w udarze mechanicznym nie ma możliwośco określenia tej siły.
Także pozdrawiam i życzę powodzenia.]
Mirek
Gość: mirek
2007-09-03 00:00

Re:młotowiertarki - mac allister

Witam.
Byłem wczoraj w castoramie. Na stoisku dumnie opatrzonym napisem " profesjonalizm dla majsterkowiczów" , pan prezentował narzędzia mac allister. Między innymi była tam młotowiertarka. Najpierw rzetelnie wyrecytował dane techniczne tego sprzętu , potem opowiedział o maszynie w języku potocznym ( tak żeby wszyscy zrozumieli). Na końcu nadszedł czas na prezentacje. I to był hit. Najpierw było kucie. Wszystko ok. Nawet byłem pozytywnie zaskoczony. Potem wiercenie w kamieniu. Pan założył wiertło 12mm. Zaczął wiercić i nagle stało się coś czego nikt się nie spodziewał. Ja też czegoś takiego nie widziałem. Nagle zblokowało wiertło. Nie zadziałało sprzęgło , które podobno jest , i dość mocno wykręciło panu rękę ( upadł aż na ziemie). Ponieważ wiertarka miała zablokowany włącznik to zrobiła jeszcze kilka obrotów aż pękło wiertło i sprzęt spadł na biednego prezentera ( dobrze że nie na jakieś dziecko). Wniosek są dwa.
1, Nikt z obecnych na pokazie nie kupi już nic mac allistera , myślę że ich znajomi też się dowiedzą o całym zajściu.
2, Nie jest to sprzęt tak dobry (bezpieczny) jak można usłyszeć w opowiadaniach zarówno sprzedawców jak i użytkowników ( też do nich należę).
Strona 1 z 2