Jaką wkrętarkę wybrać ??

Do ostatniej strony »
G
J K 2010-02-18 16:28

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

Widzę, że trzeba tu profesjonalnej porady, więc włączam się do dyskusji.
Po pierwsze: bez sensu porównywać narzędzia o różnym woltażu. Po drugie: bez sensu porównywać narzędzia producenta, który wywodzi się z Chin i istnieje na rynku kilkanaście lat, z firmą, która przeniosła produkcję do Chin, a istnieje dużo dłużej i ma po stokroć lepszą opinię.
Żeby nie być gołosłownym zadałem pytanie obu producentom: pytałem o cenę zakupu akumulatora (EPC14 oraz BT-CS 18) oraz czas oczekiwania na dostawę. Black&Decker odpowiedział po kwadransie, Einhell po 8 godzinach (po 5 wysłałem przypomnienie, że zależy mi na czasie).
Teraz ceny: B&D 160 PLN, przesyłka free, zamówienie złożone do godz. 12 = dostawa następnego dnia; Einhell - 90 PLN + 42,7PLN za wysyłkę, czyli razem: 132,7 PLN, dostawa = 7 dni.
Pomijam fakt, że B&D podaje symbol akumulatora, więc bez trudu można go odszukać w internecie - na allegro kosztuje poniżej 100 PLN. Pomijam fakt, że B&D ma rozbudowaną sieć serwisową. Pomijam fakt, że B&D stosuje w swoich akumulatorówkach sprytny motyw z możliwością ładowania wkrętarki na kablu (gniazdko jest w rękojeści), więc nie trzeba przerywać pracy. Pomijam i to, że do narzędzi za 200 pln nie dokupuje się baterii za połowę ceny, tylko kupuje nowe narzędzie. Pomijam w końcu fakt, że Einhell długo jeszcze będzie musiał pracować nad sprawnością obsługi, skoro odpowiedź na maila zajmuje niemal cały dzień pracy, a na głupi akumulator trzeba czekać tydzień - to dopiero jest przerwa w fuszce...(z Chin płyną kontenerem, czy jak?).
Nie sprawdziłem Skila, bo mi się nie chciało, ale daję głowę, że aku jest jeszcze tańszy, a czas oczekiwania krótszy. Maszyna o porównywalnych parametrach (2 biegi, 2 akku) kosztuje około 200-220 PLN. Na koniec wniosek, który ktoś już wysnuł wcześniej: w B&D i Skilu płaci się więcej za opiekę serwisową. W Einhellu płaci się mniej, dostaje się kiepską obsługę serwisową, no i wiertła, którymi można sobie powiercić w tyłku. To faktycznie szalenie dobra propozycja...

G
Sasza 2010-02-18 18:01

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

A kontaktowałeś się bezpośrednio z BD Polska [dawniej El System] czy Arpatechem ?
Ja osobiście chyba z rok temu zamawiałem dla klienta ładowarkę do wkrętarki [już nie pamiętam modelu] i czekałem na nią bity tydzień....może standardy podnieśli :)
Jak jest z Einhellem nie wiem ale prawdą jest to że nie odpowiadają na maile-tam jest lepiej bezpośrednio zadzwonić.
Sprawdzę swoimi drogami ile trzeba czekać i poproszę kolegę z OBI aby sprawdził jak sprawa wygląda w przypadku marketów.
W sprawach reklamacji zawsze dzwonię do Einhella i nigdy nie miałem problemów,zamawiałem też parę rzeczy pod klienta i nigdy nie czekałem dłużej jak dwa trzy dni na kuriera wiec to siedem dni mnie trochę dziwi ...no ale może w ich przypadku standardy spadły !
Odeszliśmy nieco od tematu- wydaje mi się !

G
Rufus 2010-02-18 18:25

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

Na koniec wniosek, który ktoś już wysnuł wcześniej: w B&D i Skilu płaci się więcej za opiekę serwisową. W Einhellu płaci się mniej, dostaje się kiepską obsługę serwisową, no i wiertła, którymi można sobie powiercić w tyłku. To faktycznie szalenie dobra propozycja...
A co masz na myśli mówiąc o opiece serwisowej ?
Czy chodzi ci o to że maili w Einhellu nie czytają czy może o to że każdy po gwarancji go naprawi ?
W okresie gwarancyjnym wynoszącym powiedzmy 24 miesiące opieka serwisowa jest taka sama u wszystkich bo jest określona jasnymi przepisami prawa !
Jak zepsuje się Bavaria,Global czy Blue to wymienią ją na funkiel nówkę bez wnikania w szczegóły czy sprzęt był zakupiony na firmę czy indywidualnie.
Jak padnie BD czy Skil to albo go naprawią albo odeślą z adnotają że nie uznają gwarancji bo ble ble ble był źle eksploatowany albo został zakupiony na fakturę a jest to sprzęt amatorski.
Serwis BD odrzuca bardzo wiele reklamacji,trochę lepiej jest w Boschu- w przypadku Skila raczej nie podskakują i często wymieniają sprzęt na nowy ale i poziom reklamacji jest stosunkowo wysoki !
Natomiast co do serwisu pogwarancyjnego to bym nie przesadzał bo BD naprawia się w wiekszości punktów napraw elektronarzędzia ale to samo dotyczy Einhella,PowerUp-a czy NuToola -to jest kwestia opłacalności bo czarodzieje z serwisów naprawią wszystko-pytanie tylko czy to się opłaca ?
Po za tym ja bym nie wychwalał pod niebo serwisu BD bo wcale nie jest taki cacy-nawet na tym forum jest gdzieś temat o tym jak traktują klientów.

G
Mariusz 2010-02-18 18:27

Jaką wkrętarkę wybrać ??

Dzięki wszystkim za rady a zebrało się tego sporo , pewnie zastanawiacie się co zrobiłem ?? Na razie kupiłem B&D EPC14CAB z dwoma akumulatorami14,4V . A jak się dorobię większej kasy to zainwestuje :D
Jeszcze raz wielki dzięki

G
Sasza 2010-02-18 18:56

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

A kontaktowałeś się bezpośrednio z BD Polska [dawniej El System] czy Arpatechem ?
Oczywiście chodziło mi o firmę Erpatech -sorry za literówkę :)

G
J K 2010-02-18 22:16

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

Proszę, kopia maila. Możemy oczywiście bronić Einhella, pytanie tylko "po co?"
Witam,
Akumulator BT-CD 18/1h - 73,90 zł netto plus 35 zł netto koszt transportu
Zamówienie trwa około 7 dni.
Pozdrawiam.
Dominik Okręglicki
Einhell Polska Sp. z o.o. (SERWIS)
ul. Wymysłowskiego 1
55-080 Nowa Wieś Wrocławska
tel : +48 071/3603071
fax : +48 071/3603066
domino @einhell.pl
www. einhell.pl
To, że im jest wygodniej odbierać telefony, zamiast odpisywać na maile, to chyba nie jest problem użytkownika, prawda? Ja potrzebowałem odpowiedzi i musiałem się o nią upominać. Pytanie czy tak samo traktują narzędzia...
Rufus - opieka serwisowa, lub posprzedażna, jak wolisz. Chodzi o to, że B&D oraz Skil jest na tyle popularnym sprzętem, że części znajdziesz nawet na allegro. Nie powinno być z tym większego problemu, bo jeśli masz symbol, to szukasz i najczęściej znajdujesz. Jak mam znaleźć akku do Einhella, skoro nie znam symbolu, bo nawet producent (czy bardziej "Ściągacza z Chin") tego nie określa? Naprawiać - lepiej lub gorzej - potrafią wszyscy serwisanci. Pytanie, czy mają także łatwy dostęp do części, który umożliwia oddanie gotowego narzędzia w ciągu kilku dni? Sama firma, natomiast, nie olewa użytkownika i nie każe czekać na maila cały dzień. To właśnie rozumiem pisząc o opiece serwisowej. Rufus, na koniec prośba: jeśli chcesz być wiarygodny, to pisząc, że taki czy owaki serwis odrzuca reklamacje lub naprawia narzędzia staraj się to jakoś sensownie udowodnić. Ja poświęciłem swój cenny czas i napisałem te maile, żeby nie było, że gdzieś coś zasłyszałem.
Drobne wyjaśnienie: nie uważam, że Einhell to totalny syf. To normalny syf, jak każda chińszczyzna. Nie jest to nic szczególnego jakościowo, dlatego jeśli spośród dwóch narzędzi o podobnych parametrach jedno ma porządne zaplecze serwisowe, a drugie prawie żadnego, to dla mnie wybór jest prosty. Zresztą, panowie (i panie, bo nie wątpię, że takie też tutaj są) - makoss vel. Mariusz już kupił, wszystko zostało wyjaśnione. Mariusz - niech się dobrze sprawuje! ;)

G
JK. 2010-02-18 23:52

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

A to ciekawe, bo z tego co ja wiem, koszt przesyłki całego narzędzia einhella to kwota 20-25pln. Co więcej wystarczy telefon i z 7 dni robi się 3 dni. Co do serwisu skila, to zdecydowanie jest najgorszy(mimo że to serwis boscha), wiem bo kiedyś klienci standardowo czekali po bite 2 tygodnie na głupią reklamację. Z tego co się potem dowiedziałem, serwisanci boscha mają pewnien niepisane przykaz, najpierw bosch potem skil w naprawach. I gęsto odrzucają reklamacje przy fakturze.
Co do serwisu B&D pierwsze słysze by ktoś dostał towar w 12godzin za free. To chyba chwyt reklamowy, bo za taką przesyłke słono płaci się kurierowi.

G
J K 2010-02-19 17:35

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

A to ciekawe, bo z tego co ja wiem, koszt przesyłki całego narzędzia einhella to kwota 20-25pln.
No widzisz, kolejny raz jesteś mądrzejszy od producenta. Taki sprzedawca to skarb!
Widzę dwie możliwości:
1) producent olewa klientów detalicznych i ma w du.. ich potrzeby - zawyża ceny transportu i nie odpowiada na maile,
2) krótszy czas oczekiwania jest skrócony, a koszty obniżone specjalnie dla Ciebie, w nagrodę za włażenie w tyłek Einhellowi, co - jak widać - opanowałeś na tym forum do perfekcji. Osobiście skłaniam się w tym samym stopniu do obu możliwości.
Niedowiarkom polecam napisać do p. Dominika - może przyzna się, że kłamał w kwestii czasu realizacji oraz kosztów, a może po prostu miał gorszy dzień?

G
JK. 2010-02-19 19:08

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

A ty lepiej przestań lizać wszystkich innym, bo się cały pobrudzisz. Bo już nie raz się popisałeś.
Napisz maila do Erpatech, zobaczymy po ilu otrzymasz odpowiedź;] złóż zamówienie na stronie serwisu, zobaczymy czy twoje 12h się spełni. Kit taki jaki ci wścisnej goście z B&D jest pożal się boże.
Zadzwoń do Einhella zobaczysz róznicę;] pogadaj z przedstawicielem, a potem się wymądrzaj. Albo idź do sklepu który ci zamówi akkumulator, też dostaniesz bez kosztów przesyłki. U mnie schenker jest codziennie i wiem ile za takie przesyłki się płaci.
Nadal uważam że Einhell byłby lepszym pomysłem.

G
J K 2010-02-19 23:14

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

Napisz maila do Erpatech, zobaczymy po ilu otrzymasz odpowiedź;]
Najwyraźniej mnie nie doceniasz. Ponieważ wiem, że nie potrafisz przegrywać i będziesz się czepiał, zrobiłem to zawczasu. Czas oczekiwania na odpowiedź: 20 minut (nie trzeba nikogo popędzać i dzwonić!), kopiuję nagłówki maila i treść wiadomości, chociaż akurat Ty i tak pewnie nie uwierzysz:
od Jarosław Krotoszynski
do serwis@erpatech.com.pl
data 18 lutego 2010 10:40
temat Zapytanie o części zamienne
od ERPATECH Serwis
odpowiedz do ERPATECH Serwis
do Jarosław Krotoszynski
data 18 lutego 2010 11:00
temat Re: Zapytanie o części zamienne
Witam
symbol A14, cena 169 zł brutto + transport 22 brutto
aktualnie dostepne 2 szt - przy zamówieniu przesłanym do godz. 12 dostawa następnego dnia roboczego; płatność przy odbiorze u przewoźnika
pozdrawiam
Katarzyna Stefańska
Ej, zaraz, a może to Ty jesteś tym Dominikiem z Einhella i jest Ci teraz głupio??
Nadal uważam że Einhell byłby lepszym pomysłem.
Kiedyś ludzie myśleli, że Ziemia jest kwadratowa, wiesz?

G
Sławek1 2010-02-20 10:56

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

Einhell mnie tez olał i nie uzyskałem odpowiedzi na kilkakrotnego maila w sprawie cześci do mlotka. Widocznie odbilo im i pomieszalo rozum , bo przeciez przez takie załatwianie sprawy tracą sporo klientów. Oceniam to jako arogancję, ale niech tam czy musimy u nich kupować? Mają wiele dobrych narzędzi i co z tego? Inni też mają i to nawet w tej klasie taniej...
Dobrze ,ze się trochę kłócicie (wyzej), przytaczacie przynajmniej powazne argumenty......
pozdrawiam Sławek

G
J K 2010-02-20 11:26

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

Dobrze ,ze się trochę kłócicie (wyzej), przytaczacie przynajmniej powazne argumenty......
pozdrawiam Sławek
Nie cieszmy się zawczasu - argumenty są mocne i OBIEKTYWNE, ale sprzedawcy tego producenta i tak będzie trudno przyjąć do wiadomości, że jego pracodawca jest niepoważny i nieprofesjonalny wobec klientów indywidualnych.
Na szczęście dla nas, możemy sobie na tej podstawie wyrobić zdanie na temat firmy na "E".
PS Może niepotrzebnie się czepiamy - firma jest chińska, więc może to taka specyficzna, chińska kultura pracy i obsługi klienta???

G
JK. 2010-02-20 23:06

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

Gratuluje;) A może jest pan z Erpatechu? Mi wystarczył jeden telefon do przedstawicielki z Einhella, wam trzeba sie babrać w e-maile. Połowa serwisów-sklepów narzędziowych nie odpowiada na maile. Sam wiem po szukałem pewnego narzędzia we wszystkich większych sklepach, odpisały 2 sklepy z 10.
A teraz widać braki, bo w sprawach handlowych kontaktuje się z przedstawicielem nie serwisantem. Bo to Przedstawiciel handlowy odpowiada za wizerunek u klienta, a nie serwisant, który ma za zadanie wyciągnąć z magazynu daną część i wysłać klientowi.
Panie J K ludzie myśleli kiedyś, że ziemia jest płaska, nie kwadratowa;] - błagam, miej litość i nie mędrkuj więcej. A o chińskiej firmie to już dowaliłeś na całego, gratulacje...........
Sławku, to ciekawe co powiadasz, bo dziś w pracy miałem dowód, klient zamówił w środe zębatki do wiertarki, a dziś przyszedł powiedzieć, że już nie kupi nowej wiertarki bo ma części. Więc nie ma sensu się kłócić, skoro co klient to inny przypadek, zwłaszcza że mógłbym przytoczyć traktowanie klientów przez Boscha czy B&D. którzy wydali znaczie więcej niż na głupiego einhella.

G
Rufus 2010-02-20 23:37

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

Proszę, kopia maila. Możemy oczywiście bronić Einhella, pytanie tylko po co?
Witam,
Akumulator BT-CD 18/1h - 73,90 zł netto plus 35 zł netto koszt transportu
Zamówienie trwa około 7 dni.
Pozdrawiam.
Dominik Okręglicki
Einhell Polska Sp. z o.o. (SERWIS)
ul. Wymysłowskiego 1
55-080 Nowa Wieś Wrocławska
tel : +48 071/3603071
fax : +48 071/3603066
domino @einhell.pl
www. einhell.pl
To, że im jest wygodniej odbierać telefony, zamiast odpisywać na maile, to chyba nie jest problem użytkownika, prawda? Ja potrzebowałem odpowiedzi i musiałem się o nią upominać. Pytanie czy tak samo traktują narzędzia...
Rufus - opieka serwisowa, lub posprzedażna, jak wolisz. Chodzi o to, że B&D oraz Skil jest na tyle popularnym sprzętem, że części znajdziesz nawet na allegro. Nie powinno być z tym większego problemu, bo jeśli masz symbol, to szukasz i najczęściej znajdujesz. Jak mam znaleźć akku do Einhella, skoro nie znam symbolu, bo nawet producent (czy bardziej Ściągacza z Chin) tego nie określa? Naprawiać - lepiej lub gorzej - potrafią wszyscy serwisanci. Pytanie, czy mają także łatwy dostęp do części, który umożliwia oddanie gotowego narzędzia w ciągu kilku dni? Sama firma, natomiast, nie olewa użytkownika i nie każe czekać na maila cały dzień. To właśnie rozumiem pisząc o opiece serwisowej. Rufus, na koniec prośba: jeśli chcesz być wiarygodny, to pisząc, że taki czy owaki serwis odrzuca reklamacje lub naprawia narzędzia staraj się to jakoś sensownie udowodnić. Ja poświęciłem swój cenny czas i napisałem te maile, żeby nie było, że gdzieś coś zasłyszałem.
Drobne wyjaśnienie: nie uważam, że Einhell to totalny syf. To normalny syf, jak każda chińszczyzna. Nie jest to nic szczególnego jakościowo, dlatego jeśli spośród dwóch narzędzi o podobnych parametrach jedno ma porządne zaplecze serwisowe, a drugie prawie żadnego, to dla mnie wybór jest prosty. Zresztą, panowie (i panie, bo nie wątpię, że takie też tutaj są) - makoss vel. Mariusz już kupił, wszystko zostało wyjaśnione. Mariusz - niech się dobrze sprawuje! ;)
Nie bardzo wiem czym mam się podeprzeć w kwestii dokonania dowodu że servis BD w niczym nie jest lepszy od servisu takiego np Einhella ?
Mam zamieścić jakieś statystyki aby być wiarygodnym ?
Nie mam takich statystyk ale moja praktyka jako człowieka zamieszanego w handel elektronarzędziowy każe mi podchodzić bardzo ostrożnie do kwestii achów i ochów na tym właśnie servisem bo zbyt wiele razy wracały do mnie reklamacje z adnotacją o odrzuceniu wniosku o naprawę gwarancyjną -czasem z bardzo dziwnych powodów.
Jak już napisałem wcześniej jako przykład może służyć sprawa opisana na tym forum http://www.narzedzia.com.pl/forum/serwis-B-D-w-Warszawie-11767-4.html
Ja wiem że to nie jest przypadek odosobniony a jak ty twierdzisz że jest inaczej to już nie moja sprawa !
Kupując tani sprzęt doprawdy wolę na gwarancji mieć na 100% pewność ze jak padnie to dadzą mi bez szemrania npowy niż niepewność co do tego czy aby moja reklamacja zostanie uznana.
Co do napraw pogwarancyjnych to akurat współpracuję z dużym warsztatem który zajmuje się kilkoma markami para się też i tanizną - wiem ( bo pytałem) że nie mają żadnych problemów z naprawą Einhella.Niechętnie sprzedają czyści zamienne ale sami są w stanie szybko i sprawnie naprawić prawie wszytko.
Naprawiają też BD i dają radę z nim tak samo jak z innymi markami .

G
J K 2010-02-20 23:38

Re:Jaką wkrętarkę wybrać ??

Gratuluje;) A może jest pan z Erpatechu?
I z B&D też? A ze Skila i Boscha? :)
Mi wystarczył jeden telefon do przedstawicielki z Einhella, wam trzeba sie babrać w e-maile.
Dla mnie - podobnie jak dla innych, którzy to czytają, dziwne wydaje się to, że jedynie Tobie udaje się z nimi komunikować bez problemu. Może dlatego, że jesteś ich sprzedawcą???
Połowa serwisów-sklepów narzędziowych nie odpowiada na maile.
Widocznie B&D jest w tej lepszej połówce.
A teraz widać braki, bo w sprawach handlowych kontaktuje się z przedstawicielem nie serwisantem.
Hmmmm...niech pomyślę...Kto jest bardziej kompetentny (o ile w przypadku Einhell można mówić o jakiejkolwiek kompetencji) jeśli chodzi o zakup nowej części zamiennej ( akumulatora)? Serwis czy przedstawiciel handlowy?
Bo to Przedstawiciel handlowy odpowiada za wizerunek u klienta, a nie serwisant, który ma za zadanie wyciągnąć z magazynu daną część i wysłać klientowi.
Za wizerunek odpowiada cała firma - na tym to polega. Na postrzeganie marki ma wpływ kilka czynników: doradztwo, warunki sprzedaży (ew. finansowania), serwis, logistyka, jakość i obsługa klienta. Zobaczmy jak wypada Einhell: cena - w miarę dobra, doradztwo - kiepskie, serwis - kiepski, jakość - bez szaleństw, logistyka - słabiutka (no chyba, że na telefon:)), obsługa klienta - słaba.
Oprócz samej firmy krecią robotę odwalają sprzedawcy pokroju pana JK., którzy obrażają się, jeśli ktoś ośmieli się mieć inne zdanie na temat daje marki, a nie daj Boże kupi narzędzie innej firmy.
Panie J K ludzie myśleli kiedyś, że ziemia jest płaska, nie kwadratowa;]
Tym razem to ja nie doceniłem Ciebie. Założyłem się z kolegą, że wyguglasz to sobie po tygodniu. Przegrałem, bo zajęło Ci to "tylko" dwa dni...
A o chińskiej firmie to już dowaliłeś na całego, gratulacje...........

Aha, racja, zapomniałem. Einhell to niemiecka firma (właściwie to szwajcarska), która produkuje narzędzia w supertajnym laboratorium w centrum Berlina, a jej założycielem jest Herman Einhell - znany niemiecki wynalazca, przedsiębiorca i filantrop...
więc nie ma sensu się kłócić, skoro co klient to inny przypadek
Nikt się nie kłóci. Problem polega na tym, że my - użytkownicy - mówimy, że coś jest z tą firmą nie tak. Ty natomiast przekonujesz, że jest różowo. No tak, ale Ty jesteś sprzedawcą...
mógłbym przytoczyć traktowanie klientów przez Boscha czy B&D. którzy wydali znaczie więcej niż na głupiego einhella.
Źle odczytałeś wątek: ktoś zapytał o najlepsze narzędzie w danej cenie. Ktoś polecił narzędzia A, ktoś B, a jeszcze ktoś inny C. Firma A dała ciała na całej linii, B - wykazała zainteresowanie problemem klienta lub przynajmniej umiejętnie udaje, że jej zależy. Firmy C nie przetestowaliśmy. Nie chodzi o to jakie problemy mieliścy z narzędziami innej firmy. Chodzi o to, że w przypadkunawet prostego zapytania firma nie radzi sobie z jego obsługą. Ale przecież dla Ciebie i tak wszyscy jesteśmy kretynami, bo mailujemy do serwisu, zamiast dzwonić, błędnie odczytujemy maile i się czepiamy, bo zamiast handlowców pytamy o części zamienne serwis.
Tak sobie myślę, że jeśli w Einhellu jest ktoś, kto ma choć odrobinę oleju w głowie i czyta ten wątek (a co do tego nie mam wątpliwości) to zastanowi się nad jakimiś zmianami. Nie wiem jak inni użytkownicy forum, ale ja będę odradzał tę markę komu tylko się da. Nawet, jeśli za jakieś narzędzie będę musiał przepłacić.
Zakończmy już ten smutny wątek. Nic nie zmieni przykrej rzeczywistości i podejścia Einhella, który nawalił na całej linii.

1 2 3 ... 4