Bosch GBH 5-40 vs Makita HR 4011 C co wybrać?

Do ostatniej strony »
G
andypola 2009-10-02 00:00

Bosch GBH 5-40 vs Makita HR 4011 C co wybrać?

Witam serdecznie. Mam prośbę. Interesuje mnie Państwa zdanie, na temat dwóch maszyn- młotów wiercących: Bosch GBH 5-40 DCE, Makita HR 4011 C. Chodzi mi o ich trwałość, wytrzymałość na warunki pracy na budowie oraz ewentualne ceny napraw. Awarie, jakie mogą mnie spotkać przy eksploatacji w/wym. sprzętu. Jestem elektrykiem i narzędzie to będzie mi potrzebne do wykonywania bruzd, oraz przewiertów o średnicy do 35 mm w ścianach betonowych i podobnym materiale. Bardzo dziękuję za odpowiedź i przesyłam pozdrowienia.

G
Jakub Kowalski 2009-10-02 00:00

Re: Bosch GBH 5-40 vs Makita HR 4011 C co wybrać?

Hmm... do bruzdowania używałbym raczej bruzdowicy plus młotek ale sds-plus, coś lżejszego, klasy 3-4kg. Maxa polecałbym raczej do dużych otworów przebiciowych, kucia itp... prace pod instalacje co, woda, wentylacja.

G

Młotek SDS plus jest lekki i bardzo poręczny, ale w mojej pracy bardzo często muszę wykonywać przebicia przez solidny beton i wtedy bardzo mocno przeciążam go. Wiem, że ostatnio małe młotki do 2 kg mają nieco większe osiągi , ale przy pracy w betonie są zbyt słabe. Bruzdownica jest świetnym pomysłem, ale nie zawsze można jej użyć zwłaszcza w budynkach z istniejącymi ( starymi instalacjami) Jeśli chodzi o jakość wykonania co będzie trwalsze wg Pana? Makita czy Bosch? Pozdrawiam.

G

Spotkałem się również ze stwierdzeniem wśród znanych mi fachowców, że żywotność młotów wiercących sds- max jest krótsza niż samych tylko młotów . Czy jest to prawdą? Niestety nie mogę sobie pozwolić na razie na dwa osobne narzędzia tego typu. Potrzebny jest mi solidny sprzęt z możliwością wiercenia pod rury instalacyjne elektryczne, które mają czasem średnice większe niż 32 mm. Dlatego zastanawiam się nad tymi urządzeniami.

G