szlifierka do renowacji parkietu

G
leszek 2011-01-31 11:19

szlifierka do renowacji parkietu

Witam,
poszukuję szlifierki do renowacji parkietu w mieszkaniu (swoje mieszkanie, żaden akord, więc interesuje mnie dobrze wykonana robota)
niestety nie mam dużego doświadczenia z taśmowymi, dlatego dla bezpieczeństwa podłogi - rezygnacja :)
obecnie stoję przed wyborem oscylacyjna czy mimośrodkowa (z preferencją do oscylacyjnej [] - kwadratem łatwiej rogi będzie zrobić)
kandydaci:
- Bosch Zielony Szlifierka oscylacyjna PSS 250 AE
- oscylacyjna Black&Decker KA274E
(- Szlifierka mimośrodowa - Bosch PEX 270 AE)
cenowo wszystkie są podobne, nieco powyżej 300
prosiłbym o opinie z użytkowania, black ma niby więcej mocy, ale bosch większy zakres "obrotów"
z góry dzięki za pomoc

G
JK. 2011-01-31 23:44

Re: szlifierka do renowacji parkietu

Mam nieco inne propozycje dla ciebie:
Einhell RT-OS30 - duża, mocna szlifierka, regulacja prędkości, pojemnik na pył, możliwe podpięcie odkurzacza bez adaptera, metalowa stopa i zaczepy, metalowe mocowanie stopy szlifierskiej i dość niska cena jak za to wszystko bo 200zł.

Jeśli natomiast nie chciałbyś zbyt dużego narzędzia, w kwaocie do 300zł mozesz sobie kupić coś profesjonalnego np:
- Metabo FSR 200 - mała i zgrabna, cena jakieś 220-250zł, jednak troche mało mocy.
- AEG FS140 - mocniejsza niż metabo cena niecałe 300zł.
- Skill Masters 7381 - mniej wiecej cos o parametrach Einhella, teoretycznie jednak wytrzymalsze narzędzie;)))

G
Kudlaty 2011-02-01 09:24

Witaj,

Robiłem coś takiego jak Ty. Na 100% oscylacyjną szlifierką się zajedziesz.

Ja szlifowałem parkiet bukowy - w jednym pokoju 20m^2 w drugim 15 m^2. Prace zaczynałem taśmówką, a skończyłem dużą wolnoobrotową kątówką z talerzem fi 300mm.

Nie wiem jaki masz parkiet, ale... mam mimośrodówkę 125mm dość wydajną, miękkie drewno szlifuje bardzo szybko, jak szlifowałem dębowy próg to już tak szybko nie było.

Myślę, iż jeżeli chcesz to zrobić dobrze i w miare wydajnie to: