Darmowa dostawa bez minimalnej kwoty zamówienia
Sprawdź
Gość: Alinco
2007-08-19 00:00

Skill 1760 czy Bosch PBH 2000 SRE

Witam . Chcę kupic do domu młotowiertarke . Taką co będę mógł powiercić z udarem i jak będzie potrzeba cos wykuc w cegle . Co radzicie aby kupić z tych dwóch modeli wymienionych w temacie . pozdrawiam
Gość: Michał
2007-08-21 00:00

Re:Skill 1760 czy Bosch PBH 2000 SRE

skill 1760 do tego zestaw wierteł i wyjdzie cena boscha.jak masz wiertła to bęziesz mógł kolego zabrać żone na kolację albi kupić je kwiatka:)
a teraz to jedna firma a skill Ci spokojnie wystarczy
pozdro
Gość: Marcin
2007-08-22 00:00

Re:Skill 1760 czy Bosch PBH 2000 SRE

dokładnie i jest deczko mocniejszy od greena ;)
parametry, jakość/wydajność/żywotność w zasadzie takie same.
pozdro
Gość: mirek
2007-08-22 00:00

Re:Skill 1760 czy Bosch PBH 2000 SRE

Koledzy spotkałem ostatnio znajomego który ma taki mały warsztat gdzie naprawia sprzęt agd. Między innymi także elektronarzędzia. Rozmawiałem z nim na temat spadku jakości elektronarzędzi. Co mnie zaskoczyło to jego stwierdzenie właśnie odnośnie skila. Otóż stwierdził że obecny skil to nic innego jak green bosch sprzed ok 2 , 3 lat. Chodi oczywiście nie o wygląd a o technikę. Mówi że wiele części jest identycznych a w młotowiertarkach skil tłok ma jeszcze napis bosch. Dlatego jeśli mu wierzyć a nie mam powodu tego nie zrobić to wybór skila wydaje się dużo bardziej racjonalny.
A czy wy może słyszeliście o takim zjawisku że to te same maszyny w innej obudowie?
Pozdrawiam.
Gość: Michał
2007-08-22 00:00

Re:Skill 1760 czy Bosch PBH 2000 SRE

nie wiedziałeś że bosch wykupił skila??
tak sprzedaje tansze narzedzia:)
pozdro
Gość: Marcin
2007-08-23 00:00

Re:Skill 1760 czy Bosch PBH 2000 SRE

wiedziałem ;P
ponadto jest właścicielem Dremela, Junkersa, Hawery, Blaupunkta oraz kilku innych marek, produkuje turbiny do elektrowni gazowych, słonecznych i wkłady turbin do silników promów kosmicznych, linie produkcyjne do pakowania żywności (mleczko do kawy w jednorazowych okrągłych pojemniczkach) nie wspominając o większości podzespołów i części w przemyśle motoryzacyjnym ;P
chcesz mnie czymś zaskoczyć na moim podwórku Michale???? ;)
pozdro
Gość: Marcin
2007-08-23 00:00

Re:Skill 1760 czy Bosch PBH 2000 SRE

P.S. bosch gmbh wykupił skila w połowie lat 90-tych. I z tego co się orientuję, większość patentów skila nadal jest używanych, część jedynie została zastąpiona przez patenty boscha. nie zmienia to oczywiście faktu że podobieństwa w konstrukcji oraz te same podzespoły w np. wiertarkach czy szlifierkach kątowych w obu brandach są oczywiste i nieuniknione.
przecież nikt nie będzie trzymał dwóch równoległych fabów wytwarzających takie same wirniki do maszyn a różniące się jedynie logiem na podzespole. To nieopłacalne.
Bosch ponadto wytwarza szlifierki kątowe dla hilti. A hilti ogranicza się jedynie do dostarczenia boschowi swoich naklejek na elektronarzędzia ;) jednak różnica w cenie jest delikatnie mówiąc dwukrotna. Ale takie praktyki to codzienność i to nie tylko w branży narzędziowej.
pozdro
Gość: Michał
2007-08-23 00:00

Re:Skill 1760 czy Bosch PBH 2000 SRE

drogi kolego. czym ja Cię moge zaskoczyć? :)
sam mam komputer boscha w samochodzie.
tylko czemu mu tak ciężko wejść na amerykański rynek??
pozdro
Gość: Marcin
2007-08-24 00:00

Re:Skill 1760 czy Bosch PBH 2000 SRE

bo amerykanie są mega tradycyjni/konserwatywni jeśli chodzi o nowinki narzędziowe z europy i przede wszystkim preferują swoje własne marki, Dewalt, Milwakee i właśnie Skil ;)
nie jeden już sobie łamał głowę nad tym fenomenem, ale pomimo tego sprzedaż w skali roku "obcych" brandów wzrasta tam średnio o 1,5-2% w skali roku. ślimaczo wolno ale jednak.
poza tym amerykanie mają nieco odmienne od europejczyków upodobania co do narzędzi. przede wszystkim wszystko ma być bezprzewodowe (wygoda), solidne a wręcz siermiężne (idioto odporne) i diabelnie mocne (znów idioto odporne) ;D
i jak w tym zestawieniu plasują się wymuskane europejskie konstrukcje?
pozdro
Gość: gruda
2007-08-28 00:00

Re:Skill 1760 czy Bosch PBH 2000 SRE

witam szanownych forumowiczow.
porownujac parametry PBH 2000RE
http://www.allegro.pl/item230278199_mlot_udarowo_obrotowy_pbh_2000re_bosch_walizka.html
oraz PBH 2000SRE
http://www.allegro.pl/item230278192_mlot_udarowo_obrotowy_pbh_2000sre_bosch_walizka.html
zastanawiam sie, czym on sie wlasciwie roznia?
wyglada na to, ze sprzedawca zwyczajnie szuka jeleni, ktorzy doplaca 60 zlotych za uchwyt do zwyklego wiercenia, ktory kosztuje na innej jego aukcji ok. 20pln (?)
juz mialem brac tego boscha RE, poniewaz naczytalem sie i nasluchalem, ze SKIL jest fe i be, bo produkowany w chinach, a bosch jest lux niemiecka jakosc.
jednak idac za wasza opinia, ze to jeden diabel, zakupie SKIL-a 1760 z osprzetem za 345zlotych, a zaoszczedzone pieniadze zainwestuje w... 2 skrzynki warki :)
przy okazji podziekowania dla Was za to, ze sie tu udzielacie sluzac rada, bo niewiele w internecie jest miejsc (w zasadzie nie znalazlem zadnego innego), w ktorym mozna znalesc rownie fachowe opinie o elektonarzedziach.
ja w kazdym razie sporo sie dowiedzialem, przekopujac to forum.
pozdrawiam
Gość: Marcin
2007-08-28 00:00

Re:Skill 1760 czy Bosch PBH 2000 SRE

witam
ja jeszcze krótko w sprawie tego futerka za 60 zł....
istotnie jest taka a nie inna różnica w cenie, jednak bosch robi znacznie lepsze uchwyty wiertarskie (w zasadzie każdy uznany wytwórca osprzętu) niż jakiś wynalazek za 20 zł.
jest podstawowa różnica między nimi. uchwyty wiertarskie dzielą się nie tylko na samozaciskowe i kluczykowe, ale ponadto na UDAROWE i BEZUDAROWE. Te ostatnie są oczywiście znacznie tańsze i dość szybko rozsypują się przy użytkowaniu ich w trakcie wiercenia z udarem.
Podsumujmy, futerko udarowe dobrej klasy to ws sklepie wydatek rzędu 45-100 zł, plus adapter na sds+ od 5 do 50 zł w zależności od marki.
Suma summarum taki adapter z futerkiem prędzej czy później się przyda, a zakupienie go luzem wcale nie musi wyjść taniej, nie wspominając o jego jakości.
pozdro
Gość: adi
2008-12-23 00:00

Re:Skill 1760 czy Bosch PBH 2000 SRE

Eh, nie wiem, czy teraz wszystkie narzędzia są takie.... "kilkurazowe", czy miałem po prostu pecha, ale tym Boschem 2000SRE powierciłem parę otworów, podkułem trochę cementowej posadzki i wyłącznik już siadł! Tzn. działa teraz jako dwubiegowy (nie ma miękkiego rozruchu). No i zaczęło na biegu bez udaru coś postukiwać... No nic, skończę remont i wiertara idzie do reklamacji! A ta przejściówka na zwykłe wiertła jest całkiem fajna, po włożeniu do uchwytu nie mam żadnych luzów, więc myślę, że warto było dopłacić.
Strona 1 z 1