E-book

G
Patrycja.G 2014-01-28 17:15

E-book

Dzień dobry,

Kupiłam w E Leclercu ebooka. 24.12.2013 gdy go włączyłam (prezent świąteczny) zauważyłam, że ma on wady. Nie działa kalendarz (gdy ustawiłam datę 24.12.2013 pokazywało, że to poniedziałek, a to był wtorek), oraz panel dotykowy się zacina. Zwrotów w sklepie nie ma, więc została złożona reklamacja 27.12.2013. W reklamacji napisano, że będą się z nami kontaktować do 11.01.2014. 28.12.2013 dostaliśmy informację sms, że sprzęt został wysłany do specjalistycznego serwisu. 11.01.2014 byłąm się spytać co dalej ze sprzętem powiedziano mi, że serwis może trzymać sprzęt do 21 dni roboczych. Gdy upłynął ten termin poszłam jeszcze raz i otrzymałam informację, że serwis może trzymać sprzęt od 21 do pół roku. Ostatnim razem byłąm 25.01.2014 i dalej nie ma odpowiedzi od serwisa. 27.01.2014 minął pełny miesiąc od kiedy złożyłam reklamację. Trochę to jest uciążliwe, że nie to tyle trwa. Czy jest jakiś limit czasowy przez ile można trzymać sprzęt? Nie wiem czy muszę po prostu czekać, czy mogę coś z tym zrobić, żeby to poszło szybciej? I w jakim przypadku mogę ubiegać się o zwrot pieniędzy mimo, że sklep nie robi zwrotów, a jedynie wymienia na nowy, albo na sprzęt do wydanej kwoty?

P
PanFleks - blog dla majsterkowiczów 2014-01-28 18:50

Re: E-book

Nie wiem jakim cudem trafiłaś z takim problemem na forum narzędziowe, ale ok ;-)
Kwestię zwrotów i reklamacji reguluje ustawa oraz warunki gwarancji jakie otrzymałaś wraz z zakupionym sprzętem. Prawdopodobnie nikt z nas nie wie, jaka jest treść gwarancji na czytnik. Zacznij od tego - powinien tam być wyszczególniony termin naprawy.

Jeśli składasz reklamację z tytułu gwarancji, to sprzedawcę/producenta/importera obowiązują procedury i terminy zawarte w gwarancji.

Jeśli składasz reklamację z tytułu niezgodności z umową, to Sprzedawcę obowiązują przepisy ustawy.

Odsyłam do wywiadu z Rzecznikiem Praw Konsumenta (rozmowa dotyczy narzędzi, ale ogólne zasady są takie same), a także do kontaktu z Rzecznikiem w Twoim miejscu zamieszkania.

http://panfleks.blogspot.com/2012/09/reklamacja-prawa-konsumenta-czyli-co.html
http://panfleks.blogspot.com/2012/09/gwarancja-na-narzedzia-prawa.html
http://panfleks.blogspot.com/2012/10/rezygnacja-z-zakupu-czyli-odstapienie.html

1