Darmowa dostawa bez minimalnej kwoty zamówienia
Sprawdź
Gość: Tom
2008-03-15 00:00

14,4 V i 18 Volt- czy można używać obu akumulatorów

Witam
Mam pytanie -proszę znawców o pomoc
Mianowicie:Posiadam wkrętarkę Boscha PSR 18V LI 2 z 2 akumulatorami i ładowarką
Mogę okazyjnie kupić samą wkretarkę PSR 14,4 V LI 2-wkrętarka jak i akumulatory z wyglądu są takie same,a ładowarka ponoć jest do różnych akumulatorów Boscha.
Czy będe mógł podpiąć akum 14,4 do 18-tki i odwrotnie i czy jak będe chciał ładować akum od 14,4 w ładowarce od 18-tki to czy nic się nie stanie??
DODAM ZE AKUMULATORY SĄ LITOWO JONOWE
Bardzo proszę o poradę w tej sprawie,jeśli można to w trybie pilnym bo czas mnie z tą okazją nagli.
Z GÓRY PIĘKNIE DZIEKUJE I POZDRAWIAM-Tom
Gość: Tom
2008-03-16 00:00

Re:14,4 V i 18 Volt- czy można używać obu akumulatorów

Ponownie proszę o rade w tej sprawie
Z góry piękne dzięki
Gość: ADARKAR
2008-03-17 00:00

Re:14,4 V i 18 Volt- czy można używać obu akumulatorów

Wedlug mnie nie mozna uzywac akumulatorow przemiennie. 14,4 V bedzie prawdopodobnie mial za niskie napiecie dla 18V wkretarki a 18V bedzie za wysokim napieciem dla wkretarki 14,4V. Przy czym obnizyc napiecie mozna za pomoca jakiegos stabilizatora ale w druga strone nie da rady. Najlepiej sprawdz w praktyce i rozladuj aku 18V az do momentu ze nie da sie pracowac na wkretarce 18V i nastepnie miernikiem zmierz napiecie na podlaczonym aku.
Gość: Daniel Kukuła
2008-03-17 00:00

Re:14,4 V i 18 Volt- czy można używać obu akumulatorów

nie !
nie próbuj też rozładowanego akumulatora 18V wsadzac do 14,4 bo go popsujesz - akumulatory Li-Ion nie mogą być wylądowane poniżej pewnej granicy
Gość: Tom
2008-03-17 00:00

Re:14,4 V i 18 Volt- czy można używać obu akumulatorów

dzieki i jeszcze raz dzieki !!!!!
Ale w dalszym ciągu czekam na kolejne wypowiedzi
co trzy głowy to nie jedna
Gość: Arkadiusz Weiss
2008-03-18 00:00

Re:14,4 V i 18 Volt- czy można używać obu akumulatorów

W sprzęcie na akku NI-CD i NI-MH bardzo dobrze się pracuje gdy mamy wkrętarkę na 18V a używany akku 14,4V - zalety:
-większa trwałosć narzędzia dzieki mniejszemu wysileniu silnika
-dłuższy czas pracy z taką samą pojemnością akku(więcej pracy zrobisz i to lżejszą wkrętarką)
Wady:
mniejesze obroty ale siła jest tylko minimlanie mniejsza
ALE..
sprzęt LI-ION jest delikatnijeszy a właściwie jego akku, nie można go wyładowaywać poniżej pewnej granicy bo akku umrze bardzo szybko, więc jeśli włożysz akku 14,4V do wkrętarki na 18V to osiemnastovoltowa wkretarka może uznać że akku jest wyczerpane(procesorowe sterowanie) i nie załączy silnika, jest też optymistyczna wersja że układ kontrolujący stan akku jest w obudowie akumulatora i sam akku dba o sobie a wkrętarkę można podłączyć o dowolnym napieciu ale minimum o takim jak napiecie akku.
Gość: Michał
2008-03-19 00:00

Re:14,4 V i 18 Volt- czy można używać obu akumulatorów

jezeli podłączysz 14,4 do 18 to sie nic nie stanie, jezeli do 14,4 założysz 18 to spalisz elektronikę. baterie Li-Lon są lub powiny być zabezpieczone potrójnie.
pozdro
Gość: Tom
2008-03-21 00:00

Re:14,4 V i 18 Volt- czy można używać obu akumulatorów

Dzięki bardzo !!!
Gość: Guru
2020-04-22 21:20

Re: 14,4 V i 18 Volt- czy można używać obu akumulatorów

Witam.
A ja mam pytanie odnośnie silników bosch gsr 18ve li.
Spalił mi się taki silnik. Mam drugi tylko od wersji identycznej z wyglądu tylko 14v.
Silniki rozebrałem oba, są prawie identyczne. Różnica jest taka że ten 14v ma o 0.03mm grubszy drut na uzwojeniu.
Możliwe żeby bosch robił jeden silnik tylko różną elektronikę we wkrętarkach i to ona reguluje wszystko?
Bo po czym poznać że silnik jest na 14.4v lub 18v? To raptem 3.6v różnicy.
Strona 1 z 1