Nasza strona do poprawnego działania wymaga włączonej obsługi JavaScript. Bez włączonego JavaScriptu nie można korzystać w pełni możliwości sklepu.
Mam ten młot od 5 lat. Oprócz szczotek nic się nie dzieje. 6 zakresow siły bicia. Skula już posadzkę w 200 m2 domu. Dluta tylko warto kupić twarde...
Czy ktoś ma szarpak do kosy variolux
Z Google przepisana opinia co za dzban
Jak zmienić głowice w wiertarka Parkside PABH
Nie kupuj kluczy firmy Deget , totalna porażka, wyginają się i łamia przy mocniejszym nacisku, grzechotki przeskakują, totalny złom .
Na forum pojawiają się czasami tematy związane z reklamacją narzędzi. Pomimo, że teorii na temat tego, co sprzedawca może, czego nie powinien, a także samych klientów, jest wiele, a nie zawsze są one zgodne z obowiązującymi przepisami. Postanowiłem zatem porozmawiać ze specjalistą: Miejskim Rzecznikiem Praw Konsumentów, Dr. Markiem Janczykiem - Przewodniczącym Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prawnikiem, ale przede wszystkim praktykiem. Rezultatem naszej rozmowy jest wywiad, który publikuję na blogu. Podzieliłem go na trzy części: - niezgodność towaru z umową, - gwarancja, - odstąpienie od umowy. Jeśli będziecie zainteresowani konkretnymi zagadnieniami, pytajcie o nie w komentarzach na blogu. Pan Rzecznik obiecał odpowiedzieć na wybrane zagadnienia. Wywiad znajdziecie tutaj: Niezgodność towaru z umową: http://panfleks.blogspot.com/2012/09/reklamacja-prawa-konsumenta-czyli-co.html Gwarancja: http://panfleks.blogspot.com/2012/09/gwarancja-na-narzedzia-prawa.html Część trzecia (dotycząca zwrotu towaru zakupionego na odległość) pojawi się zgodnie z zapowiedzią na blogu - w pierwszym tygodniu października. Miłej lektury! ;-)
Jako jedna ze stron, chciałbym nadmienić że w wywiadzie pan rzecznik popełnił jeden błąd w swoich odpowiedziach... Zapomniał że sprzedawca jest pośrednikiem między Producentem/dystrybutorem a klientem, więc przy zgłoszeniu "niezgodności towaru z umową" to sklep decyduje o sposobie jej rozpatrzenia, tzn: - Kupujemy wiertarkę która ma wadę, jako klient idziemy do sklepu, zgłaszamy niezgodność towaru z umową, sklep albo wysyła ją do serwisu (jeśli towar posiada serwis) albo wymienia jeśli wewnętrzne ma takie przepisy. Więc jeśli sprzedawca mówi o odesłaniu do serwisu, NIE łamie żadnego prawa! Na rozpatrzenie niezgodności towaru z umową sklep/dystrybutor mają 14dni roboczych! Więc czy ta wiertarka będzie leżeć 14dni w sklepie i czekać na klienta, czy pójdzie do serwisu, to nie interesuje klienta. A często klient żąda rozpatrzenia na miejscu, bo właśnie przeczytał że sprzedawca nie może wysłać do serwisu;)) To przez tak niedoprecyzowane informacje pojawiające się na internecie, czy w TV są potem problemy z klientami, którzy zostali wprowadzeni w błąd. W razie pytań radzę zadzwonić do rzecznika praw konsumenta i doprecyzować swoje pytania.
Szanowny Kolego, Ja oczywiście doceniam Twoje doświadczenie w pracy w sklepie, ale... - wywiad był autoryzowany przez doktora nauk prawnych, który w środowisku jest autorytetem w dziedzinie prawa konsumenckiego, - z doświadczenia wiem, że prawnicy jak mało kto pilnują co i w jaki sposób mówią. Więc wybacz mi - piszę to z całą sympatią do Ciebie - ale traktuję tę Twoją wypowiedź raczej w kategorii żartu ;-) Pan Rzecznik o niczym nie zapomniał i w niczym się nie pomylił - sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, a o tym, z jakiego tytułu składamy reklamację DECYDUJE KONSUMENT, nie sprzedawca. Oczywiście jeśli masz takie życzenie, w ramach uzupełnienia wywiadu mogę zwrócić się z Twoim pytaniem do kilku innych rzeczników w innych miastach i poszukać potwierdzenia. Przygotowują się do wywiadu spodziewałem się, że temat będzie wzbudzał zainteresowanie. Niestety, z przykrością stwierdzam, że takie cykle są bardzo potrzebne - bo nie dość, że konsumenci nie znają dokładnie swoich praw, to nie znają ich także sprzedawcy. A to już jest poważna sprawa... ;-(
Zapytaj proszę P. Fleks Rzecznika o fragment ustawy Art.8 ust1 "(...) chyba, że naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów" Kto decyduje, że np. naprawa lub wymiana wymaga nadmiernych kosztów? I czy jeżeli formułuję żądanie na piśmie np. "wymiana na nowy" sprzedawca ma obowiązek (pisemnie lub w jakikolwiek inny sposób) w przypadku gdy np. towar zostanie naprawiony poinformować mnie dlaczego w taki sposób zostało rozpatrzone moje zgłoszenie reklamacyjne ? tzn. inaczej aniżeli chciałem. Czy ma obowiązek podać powód i szczegółowo to uargumentować ? Jeżeli tak to na jaki przepis się powoływać ? Nie ukrywam że to nagminna praktyka.Zawsze wnoszę o wymianę na nowy.
Panie Fleksie, super,że podjąłeś ten temat. Nie dość że w Polsce mamy krótsze okresy gwarancyjne niż w innych krajach, to jeszcze sprzedawcy uciekają się do każdego sposobu aby tylko nie rozpatrzyć roszczeń gwarancyjnych, dzieki Tobie może przynajmniej kliku użytkowników powie takim sklepowym cwaniaczkom co o nich myśli. :-)
Andrew - NIE ma takiego przepisu,że to ty decydujesz od wymianie na nowy! Ustawa mówi o produkcie "Wolnym od wad"! Czyli naprawionym również. Panie Fleksie mam na biurku w sklepie ekspertyzę prawnika, mam numer do rzecznika praw konsumenta i jeszcze nigdy nie zdarzyło się, aby klient po konsultacji miał jakieś obiekcje co do trybu postępowania w sprawie reklamacji.... Poza tym zrobiłeś wywiad tylko z człowiekiem;)) - też ma prawo do pomyłki lub do nieścisłej wypowiedzi.
Andrew - NIE ma takiego przepisu,że to ty decydujesz od wymianie na nowy!
Panie Fleksie mam na biurku w sklepie ekspertyzę prawnika
JK nigdzie nie napisałem, że ja decyduję. Napisałem jedynie, że proszę o wymianę na nowy zawsze zgłaszając żądanie reklamacyjne a często towar jest doprowadzany do zgodności poprzez naprawę. Mniej więcej znam ustawę tylko nie wiem co autor miał na myśli w sentencji z Art.8 ust.1 "(,..)chyba, że naprawa albo wymiana są niemożliwe ... " i kto o tym decyduje ...... stąd prośba do P. Fleksa
Panie Fleksie nie sądziłem, że tak prosty zapis będzie stwarzał problem z prawidłową interpretacją. Jeszcze raz powtórzę, ustawa mówi o Towarze wolnym od wady zgłoszonej w Niezgodności towaru z umową... A to czy serwis naprawi czy wymieni na nowe(bo się nie opłaca naprawiać) zależy od serwisu/sklepu. Więc klient nie może żądać wymiany na nowy, jeśli serwis jest w stanie pozbyć się tej wady w ciągu 14dni roboczych nieodpłatnie. Gdy sklep nie dotrzyma terminu, wtedy dopiero klient na z miejsca mieć rozpatrzoną reklamację, czyli albo sklep daje nowy sprzęt albo sklep/serwis zwraca kasę. Siedzę w handlu od 2003 roku, ustawa jest z 2002r więc odkąd pracuje w handlu, znam postępowanie wobec tej ustawy od lat. Było kilku klientów-domorosłych prawników którzy na swój sposób rozumowali przepisy ustawy, którzy straszyli sądami, a gdy zadzwonili do prawdziwego prawnika lub do rzecznika konsumenta przepraszali za kłopot i po prostu czekali na orzeczenie.
Panie Fleksie nie sądziłem, że tak prosty zapis będzie stwarzał problem z prawidłową interpretacją.
JK - jeszcze jedno, wybacz, że podst pod postem, ale nie mogę edytować. Termin 14-to dniowy dotyczy reklamacji z tytułu niezgodności z umową. Termin naprawy gwarancyjnej wyznacza gwarant, w warunkach gwarancji. Nie ma zatem mowy o wypowiadaniu się w tej kwestii serwisu, bo za realizację tego świadczenia odpowiada sprzedawca, nie gwarant (serwis). Jest jeszcze jedna rzecz, o którą pytałem Rzecznika. Jeśli konsument zgłasza reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową, a sprzedawca twierdzi, że taka zgodność nie występuje, to jego obowiązkiem (SPRZEDAWCY) jest udowodnić, że niezgodność nie wystąpiła. To są dość zawiłe sprawy (takiego mamy ustawodawcę;-)), dlatego trzeba jasno powiedzieć, że GWARANCJA i NIEZGODNOŚĆ Z UMOWĄ to dwie różne sprawy i nie można mieszać tych pojęć.
NIE i nie panie fleksie i jeszcze raz nie: USTAWA o gwarancji konsumenckiej czyli tzw: Niezgodność Towaru z Umową - zawiera zapis o tym iż klient ma prawo otrzymać w ciągu 14dni roboczych towar wolny od wad!! CZYLI Naprawiony również- co dalej w ustawie jest to wyraźnie napisane o naprawie lub wymianie na nowy... czyli najpierw serwis/producent naprawia...I KLIENT NIE ma takiego prawa żądać od razu wymiany na nowy lub zwrotu gotówki..itp...Gdy naprawa jest zbyt kosztowna dla serwisu/sklepu - czytaj "gwarant" wtedy klient otrzymuje nowy towar...co jest podyktowane też przez serwis a nie klienta.... Klient ma prawo do zgłoszenia trybu reklamacji: 1) Gwarancja konsumencka - niezgodność towaru z umową. _ Nie ma nic o tym co podlega takiej gwarancji a co nie, gdy sprzęt został użyty niewłaściwie, był używany z uszkodzeniem, reklamacji nastąpiła zbyt późno od wykrycia wady, lub też to co uległo awarii jest elementem eksploatacyjnym - to klient nic nie może. Co więcej gdy serwis/sklep zada proste pytanie - czy sprzęt był sprawdzany na miejscu, oraz czy w czasie zakupu był sprawny, albo też czy po pierwszym uruchomieniu dział normalnie - to zgodnie z ustawą - niezgodność towaru z umową nie miała miejsca. A jeśli ktoś np: przynosi wiertarkę która nosi widoczne ślady użycia, i ktoś będzie próbował twierdził że dostał niesprawne narzędzie i chce nowe z tytułu niezgodnosci towaru z umową(miałem takie przypadki), to serwis odrzucał natychmiastowo takie reklamacje, obciążał kosztami przesyłki oraz wysyłał ekspertyzę od prawnika. 2) Gwarancja producenta - najczęściej całkowicie zgodna z pkt1.. z tym że nawet klient jest w stanie więcej uzyskać, gdy dojdzie do awarii a serwis orzeknie że z winy klienta, to mając zapisy w karcie gwarancyjnej/instrukcji obsługi klient nadal może dochodzić swoich praw jeśli serwis się pomylił.(co też była, tam też pracują tylko ludzie) Bo wiadomo co podlega gwarancji a co nie. Sklep serwis nie może odmówić trybu reklamacji, i na to są terminy i paragrafy... Klient może sobie żądać wymiany na nowy, ale prawo jest ważne i obowiązujące również dla niego - to sklep/serwis decyduje o wymianie lub naprawie. I OD TEGO nie ma żadnych ustępstw oraz haczyków! Ostania rzecz, jeśli klient złożył na początku reklamację na gwarancji producenta, którą nie uznali a potem dopiero na podstawie Niezgodności towaru z Umową - ta druga reklamacja jest z góry skazana na porażkę..Ponieważ Serwis i jego wyrok jest wiążący jako ekspertyza specjalistyczna, czy nastąpiła awaria podlegająca gwarancji...a Skoro serwis stwierdził, że narzędzie było sprawne a awaria nastąpiła np: z winy użytkownika to żadna ustawa i żaden zapis w ustawie z 2002r o Niezgodnosci towaru z umową nie reguluje, ani nie narzuca żadnych innych przepisów dotyczących tego, co podlega gwarancji konsumenckiej a co nie! Ta ustawa powstała tylko i wyłącznie dla towarów, które jako takie nie posiadają gwarancji producenta, tak aby chronić klienta i jego prawa tam, gdzie do tej pory nie było żadnych regulacji prawnych.
I ostatnia błędna rzecz...to nie sklep, tylko producent/serwis odpowiada za sprzęt!! Sklep i sprzedawca nie jest SERWISANTEM! nie ma on żadnej mocy prawnej do ustalenia czy sprzęt był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem...SKLEP i sprzedawca "może" wydać takie postanowienie tylko i wyłącznie w porozumieniu z producentem. Tzn: wtedy gdy dany produkt jako taki nie posiada serwisu... Gdy dochodzi to sytuacji patowej, wtedy Sklep i klient wkraczają na drogę sądową i każdy może zamówić sobie ekspertyzę od serwisu który zajmuje się podobnym towarem..oraz do dobrego prawnika.
JK - wypowiadałem się na ten temat, ale powtórzę: A) NIEZGODNOŚĆ towaru z umową - stronami są KONSUMENT i SPRZEDAWCA. B) GWARANCJA - stronami postępowania są KONSUMENT i GWARANT. W ramach reklamacji z tytułu niezgodności, serwis nie ma nic do powiedzenia, ponieważ NIE JEST STRONĄ. Naprawdę uważam, że lepiej w tych sprawach opierać się na opinii prawników, pomimo, że często sprzedawcy mają spore doświadczenie. Gwarancja często bardziej chroni producenta, niż konsumenta. Dlatego też ustawodawca umożliwił konsumentowi dochodzenie swoich praw pomiędzy nim, a sprzedawcą. Dlatego też sprzedawcy nie lubią tego trybu.
Daj spokoj Fleks. JK ma swoj swiat, zna sie na ekonomii, marketingu, organizacji produkcji, zarządzaniu ostatnio nawet jest specjalistą od prawa konsumenckiego. Tytan Intelektu najkrócej.
Korzystamy z plików cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Zgadzając się na wszystkie pliki cookies pozwolisz nam na dopasowanie treści do Twoich potrzeb podczas dokonywania zakupów na podstawie Twoich preferencji. W zakładce „Ustawienia” możesz dobrowolnie zdecydować, na który typ plików cookies chciałbyś zezwolić. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. W dowolnym momencie, możesz dokonać zmiany swojego wyboru klikając opcję „Ustawienia” w Polityce Cookies.
Poniżej możesz sprawdzić, jakie dane zbieramy w ciasteczkach i po co je zbieramy. Nie na wszystkie musisz się zgodzić.
Są niezbędne, by nasza strona działała prawidłowo, dlatego nie możesz z nich zrezygnować. Są wykorzystywane przez podstawowe funkcję strony.
Ciasteczka, które pozwalają na przesyłanie anonimowych danych o zachowaniu użytkowników na stronie. Dzięki temu możemy ulepszać naszą stronę, aby była łatwiejsza w obsłudze.
Ciasteczka, które przechowują informacje o Twoich wybranych ustawieniach i danych dotyczących personalizacji np. rozmiar opony.
Sprawdzamy co przeglądasz i kupujesz na naszej stronie, aby lepiej dopasować do Ciebie reklamy. Dzięki temu możesz zobaczyć te reklamy, które mogą Ci się przydać i być dla Ciebie interesujące.
Możesz zostawić pytanie na czacie, odpowiemy w najbliższym czasie. Nie zapomnij podać swojego adresu email lub telefonu.