Sekator - jaki?

G
Piter 2014-09-18 11:58

Sekator - jaki?

Przez poprzednie kilka lat pracowalem dwoma sekatorami mojego dziadka, nie byly firmowe a śmigały naprawde dlugo. jednen Z nich byl krótki, idealny do uzywania jedna reka a dlugi mial teledkopowy uchwyt i dzieki temu podcinalem moje niesforne jablonki. Problem w tym ze rozpadly się wreszcie, jak przystało na ich wiek, dziadek już nie pomoże przy wyborze i nie mam pojęcia co zrobić a wlasciwie co wybrac.. ktos doradzi marke rodzaj? Jestem laikiem wiec to dla mnie wazne, umiem dzialac, ale nie znam się za bardzo.

J
Józek 2014-09-18 13:02

Re: Sekator - jaki?

Po pierwsze musisz zdecydować czy chcesz kupić sekator kowadełkowy czy nożycowy, a raczej jaki Ci się bardziej przyda. Wpisz sobie w neta i pooglądaj jak różnią się technicznie. A w skrócie kowadełkowy do raczej cieńkich i twardych gałezi, nożycowy raczej do cienkich gałezi ale też mokrych i młodych drzewek. Oba sekatory można kupić w formie jednoręcznej i dwuręcznej teleskopowej. Cięzko mi tak ocenić, ale do jabłonki raczej brałbym nozycowy.

G
Wojtek 2014-09-18 14:12

Re: Sekator - jaki?

Jesli mialbym polecac jakiekolwiek marki to teleskopowa GARDENA 160BL. Sam mam sprawuje sie super i jest bardzo wygodna a drzewko ladnie podciete. do tego wiaodmo male sie zawsze przydadza wiec jednoreczne kupilem FISKARSA bo zona ma noze i zawsze chwali sobie. Mam p83 kowadelkowy i caly sezon pracowalem a noz sie nawet nie ztepil.

G
Daniel 2014-09-19 15:34

Re: Sekator - jaki?

Śmiało mogę Tobie polecić sprzęt marki Grizzly. Do mniejszych gałęzi idealnie sprawdzi się akumulatorowy Grizzly AGS 360 Lion. Większe gałęzie spokojnie obetniesz nożycami Grizzly EHS 750-69D. Sam używam tych większych. więc wiem co mówię ;) Przycinam nimi gałęzie drzew i wyrównuję żywopłot.

G
Piotr 2014-09-28 15:23

Re: Sekator - jaki?