Czym wyszlifować wewnątrz dom z bali?

G
Marcin528 2012-08-25 17:49

Czym wyszlifować wewnątrz dom z bali?

Witam. Trzy miesiące temu postawiłem dom z bali świerkowych 25x25cm. Teraz podchodzę do tematu szlifowania wykończającego ścian w środku. Wcześniej ekipa wyszlifowała papierem 40 szlifierką kątową. Niestety powierzchnia nie jest równa i widoczne są półokręgi po papierze.
Jaką drogą iść dalej aby ściany były gładkie? Tzn. jaką szlifierkę kupić i jakich papierów użyć.
Z góry dziękuję za porady.

Zdjęcia

G
Bel-ami 2012-08-27 16:32

Re: Czym wyszlifować wewnątrz dom z bali?

Widzę, że nikt do tej pory nie odpowiedział. Co prawda nie jestem stolarzem, ale miałem trochę okazji pracować z drewnem i z tego co zauważyłem to najlepsze do szlifowana takich powierzchni będą szlifierka oscylacyjna albo mimośrodowa. Tyle, że oczywiście najistotniejsze są: jakość narzędzia i jego pracy (czyli jak to ma być szlifierka oscylacyjna to niech oscyluje a nie się trzęsie jak stara du..a:) ), odpowiednio dobrana granulacja papieru ściernego, prędkość itp. Ale to już powinien Pan wyłapać po pierwszych próbach i dostosować te parametry. Ceny szlifierek (tych przyzwoitych jakościowo) wahają się od około 200zł wzwyż za oscylacyjne do nawet 1000zł za mimośrodowe. Ale jak coś używane z głową to nawet tańsze modele (jak DWT czy Einhell) pewnie wytrzymają, byle nie wynalazki typu Nupower, Nutool czy jak te diabły zwą. No i oczywiście wspomniany wcześniej odpowiednio dobrany do tego zadania i oczekiwanego efektu papier ścierny. Poniżej 120-140 to nawet nie ma co się tykać tego materiału.

G
andrew 2012-08-27 21:51

Re: Czym wyszlifować wewnątrz dom z bali?

SXE 425 lub 450 + papier PS18EK

oraz

wybrana oscylacyjna do rogów i krawędzi np.

RT-OS 30 + papier PS30D(w rolkach do przycięcia)