BHP451RFE

G
jfghfghj 2011-07-05 23:05

BHP451RFE

warto czy nie

G
JK. 2011-07-07 21:21

Re: BHP451RFE

Warto;))

G
kosmonauta 2011-07-08 15:28

Re: BHP451RFE

strasznie droga, do majsterkowania zbędna

G
Domi 2011-07-09 20:43

Re: BHP451RFE

I ja sie podlacze pod temat. Spotkalem sie z opiniami ze zdarza sie ze uchwyt wiertarski nie trzyma wiertla lub bita (co jest sprawa drugorzedna) ale takze sa problemy z ta 3 biegowa przekladnia. Wiec jesli sa ludzie ktorzy uzywaja tego narzedzia zawodowo i intensywnie lub naprawiaja czy mogliby cos powiedziec w tym temacie.Takze czy ma w pelni metalowa przekladnie? Opinie typu "mam taka i jest zajebista lub najlepsza " nie sa wiarygodne i kompletnie nie potrzebne.

G
Mariuszek 2011-10-23 11:57

Re: BHP451RFE

warto piekielnie mocna jest jeśli chodzi o z miane biegów to tak jest że: np w bhp 452 18 v li-on masz 2 biegi i tam masz przełącznik który chodzi ci po takich suwakach ale plastikowych jeśli to sie wytrze wyskakuje dwujka jak tak miałem jeśli chodzi o bhp 451 poprawili to w tym modelu że zamiast plastikowych suwaków masz 2 metalowe odbijające sprężynki które nie trą się tak jak plastikowe i nie dkształcają się tak jak plastiki -metalowe zawsze powrucą do tego samego stanu faktycznie mam wrażenie że nie jest dopracowana ta przekłądnia bo nie zawsze biegi się zmieniają tak jak byśmy chcieli .
jeśli chodzi o przekładnie czy jest METALOWA?
obudowa przekładni w środku narzędzia jest z tworzywa ala plastiku nie wiem co to jest dokłdnie więc nie pisze w środku masz przekłdnie czyli zębatki metalowe tak samo masz w bhp 452 i innych modelach czy wszystkich nie wiem bo wszystkich nie rozbierałem ogólnie Makity wkrętarki chwale sobie bhp 452 słurzyła mi 2 lata przy wierceniu udarem w dachówce (zrobiła ok. 8 dachów) i wkręcaniu drewnowkrętów od 6 do 12 cm dostała w kość po tym czasie zaczeła wyskakiwać dwujka -zaznaczam że przekłądnia była rozbierana stan idelany w środku do naprawy było tak jak wyrzej pisałem nierobiłęm sprzdałem jako uszkodzoną kupiłem bhp 451) rozkręciłem i odrazu lepiej m isię zrobiło bo mankament który zepsuł bhp 452 został w bhp 451 poprawionyi zapewne biegi nie będą wyskakiwać .
Ogólnie rzecz biorąc jeśli miałbym co kilka dachów zmienić sam korpus to i tak się opłaca kosz 300-400zł a zarobek był :) a bateie w komplecoe dalej dobre jakieś pytania pisać nie patrzeć na błędy :))))))))

G
Eyk 2012-05-11 23:17

Re: BHP451RFE

Witam
Odgrzeję trochę temat, mianowicie zastanawiam się nad kupnem modelu MAKITA BHP451RFE lub BDF451 RFE w opisach różni się tylko funkcją udaru. Mieszkam w UK i model z udarem jest tańszy i mam trochę mieszane uczucia czy napewno się różni tylko udarem czy może ta wersja z udarem jest trochę gorsza??

G
JK. 2012-05-12 02:47

Re: BHP451RFE

Co do przekładni to sprawa jest prosta, każda niemal wkrętarka ma przekładnie metalową - chodzi o koła zębate przekładni planetarnej, 99% wkrętarek obudowę przekładni ma z tworzywa bardzo twardego, jest to podyktowane zmniejszeniem wagi narzedzia, oraz tym że najwieksze przeciążenia i siły występują na wyjściu z przekładni i połączeniu jej ze sprzęgłem i wrzecionem wiertarskim. Najpotęzniejsze i najmocniejsze wkrętarki na rynku mają jedną dodatkową cechę, wyjście z przekładni planetarnej jest zrobione z metalu(duralu) co zwieksza odporność na przeciążenia(ale i wagę). Ta makita to posiada

G
Przemek 2013-08-21 18:28

Re: BHP451RFE

Mam taka wkrętarkę i dla zainteresowanych, prawdą jest że przekładnia może się zepsuć.
Tak było w moim przypadku.
Mam problem z trzecim biegiem. I to nie prawda że podczas pracy przełączałem bieg.
W przekładni są pierścienie zębate z plastiku które się łatwo wycierają.
Wkrętarka chodzi na jedynce, dwójce, a na trójce chodzi bez obciązenia.
Jeśli chodzi o resztę czyli ładowarkę baterię, szybkość ładowania - wzorowo.
Udar nadaje się oczywiście do wiercenia w betonie komórkowym. Zbędny dodatek.
Pzdr

G
Przemek 2013-08-21 18:29

Re: BHP451RFE

Aha niestety pierścieni nie da się kupić w serwisie.
Pozostaje kupić całą przekładnię, koszt ok 160 zł brutto.

G
wru 2015-04-23 23:47

Re: BHP451RFE

Psuje się trzeci bieg, gdyż w zasadzie jest najczęściej używany. Najmniej dwójka. Przestaje zazębiać i trzeba albo naprawić mechanizm, albo wymienić przekładnię. W zasadzie awaria powstaje szybko - plastykowe elementy są nietrwałe.

1